انواع کلاه های مردانه

اگر به دنبال اکسسوری برای استایل کژوال هستید، کلاه‌های مردانه ما برای نشان دادن ظاهر شما و تقویت لباس شما مناسب هستند، fiza.ir مجموعه‌ای از کلاه‌های مردانه  را برای تمام فصول به شما پیشنهاد می‌کند، از کلاه‌های نرم و گرم که در طول زمستان شما را گرم نگه می‌دارد تا کلاه‌های نخی برای بهار، سبک و مد روز، که در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف موجود است.
کلاه کم کم به یک اکسسوری روزانه برای آقایان مدرن تر تبدیل می شود و ما را به یاد دورانی در آمریکا می اندازد که مردان بدون کلاه خانه را ترک نمی کردند، کلاه های مردانه در اشکال، اندازه ها و پارچه های مختلفی وجود دارد. بنابراین برای اینکه کار را برای شما آسان‌تر کنیم، سبک‌های اصلی کلاه را تفکیک کرده‌ایم، تاریخچه کمی ارائه کرده‌ایم، و نکاتی را برای اضافه کردن آنها به کمد لباس خود ارائه کرده‌ایمانواع کلاه

                                                                                                    کلاه فدورا

کلاه نمدی

یک فدورا معمولاً از طول تا وسط تاج چین خورده است، سپس در نزدیکی جلو در هر دو طرف “نیشگون” می شود. فدوراها به طور گسترده ای با گانگسترها و ممنوعیت مرتبط شده اند، که همزمان با اوج محبوبیت کلاه در دهه 1920 تا اوایل دهه 1950 بود. آنها یک لوازم جانبی روزانه برای بسیاری از مردان آمریکایی بودند تا اینکه JFK، یک نماد سبک به خودی خود، شروع به ظاهر شدن در انظار عمومی بدون کلاه کرد و یک گرایش 40 ساله به سمت بی کلاهی عمومی را آغاز کرد.

یک فدورا نمدی (یا نی) خوب دارای لبه‌ای محکم اما انعطاف‌پذیر است که می‌توان آن را در جلو یا عقب «بالا» یا «پایین» کرد و به شما این امکان را می‌دهد که لبه را قالب‌گیری کنید و به شکل کامل و کمی انحرافی برسید

کلاه هامبورگ

کلاه هومبورگ

به زبان عامیانه بخواهم برایتان بگویم پسر عموی لباس فدورا، هومبورگ، که عمدتاً از نمد خز یا نی ساخته شده است، انتخاب خوبی برای یک ظاهر تجاری رسمی است. تاج چروک شده در مرکز آن مانند فدورا است (اگرچه گاهی اوقات کناری آن را نیشگون نمی گیرد)، اما لبه آن سفت تر است و لبه ای به سمت بالا دارد (که معمولاً نمی توان آن را قالب زد یا “قطع کرد”).

کلاه تریلبی

نمدی

تریلبی دارای لبه کوتاه‌تر (بنابراین باریک‌تر) است که در جلو به سمت پایین (به پایین کشیده شده) و در پشت به سمت بالا می‌چرخد، در مقابل لبه پهن‌تر فدورا که ترازتر و مسطح‌تر است. تریلبی همچنین دارای تاج کمی کوتاهتر از طرح معمولی فدورا است، در دهه 1960 به اوج محبوبیت خود رسید. فاصله پایین سر در خودروهای آمریکایی استفاده از کلاه با تاج بلند را در هنگام رانندگی غیرعملی می کرد. در دهه 1970، زمانی که هر نوع کلاه مردانه از مد افتاد، محبوبیت آن از بین رفت. آن‌ها با گروه‌های پسرانه دهه 90 و نوازندگان شیک، لحظه‌ای از رشد را پشت سر گذاشتند، اما اخیراً آنها به نمادی از فرهنگ خجالتی، به‌ویژه نسخه‌های ارزان‌قیمت ساخته شده از پارچه‌های مصنوعی نزدیک‌تر شده‌اند.

دوستان عزیز برای اطلاعات بیشتر که بخواهید از انواع بیشتر کلاه ها باخبر بشید در کادر نظر سنجی لطفا نظرات خودتان را بذارید تا برای ادامه مطلب مقاله ای بهتر برایتان ارائه بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید