پارچه ویسکوز چیست ؟

شما در مورد پارچه ویسکوز چقدر اطلاعات دارید ؟

ویسکوز در ابتدا به عنوان نوعی پارچه ابریشم مصنوعی در سال 1883 تولید و با قیمت مناسب در دسترس عموم قرار گرفت .با این وجود که ویسکوز از الیاف طبیعی مانند درختان به دست می آید اما در ترکیب آن از مواد شیمیایی نیز استفاده می شود. پس در نتیجه نمی توان گفت به اندازه پارچه های کتان یا نخی حالت طبیعی دارد . ویسکوز در زمینه های مختلف از جمله تولید کفش و لباس و فرش و حتی گاها در تولید لوازم خانگی نیز استفاده می شود . به دلیل مقرون به صرفه بودن ویسکوز این پارچه مناسب افراد تنوع طلب است که دوست دارند مدل ها و طرح های محتلف لباس را بپوشند .

مشخصات ویسکوز

از ویژگی های ویسکوز می توان به تنفس پارچه و سبک وزن بودن آن اشاره کرد . سبک وزن بودن ویسکوز باعث شده تا طرفداران زیادی را جذب خود کند و مورد طبع طیف گسترده ای از افراد باشد علاوه بر این خاصیت انتقال هوا در این پارچه باعث شده تا جریان الکتریسیته ساکن تولید نشود و لباس به بدنتان نچسبد . مجموع این ویژگی ها باعث شده تا ویسکوز پارچه ای بسیار مناسب برای روزهای گرم تابستان و بانوان باردار باشد تا حس لطافت و آرامش را برای این افراد به ارمغان بیاورد .

لباس ویسکوز

از دیگر ویژگی های ویسکوز می توان به ثبات رنگ و عدم حساسیت آن اشاره کرد . اگر دنبال لباسی هستید که با شستشوی مکرر رنگ خود را از دست ندهد . کدر یا مات نشود ویسکوز گزینه خوبی است . علاوه بر این ویسکوز حساسیت ایجاد نمی کند و دلیل آن نیز استفاده از الیاف طبیعی و خاصیت انتقال هوا در این پارچه است . از ویسکوز می توان در تولید لباس های کودکان نیز استفاده کرد .

در کنار تمامی مزیت و برتری های این پارچه باید در نظر گرفت که این پارچه خاصیت چروک پذیری دارد . البته اگر در تولید ویسکوز از الیاف مصنوعی استفاده شده باشد خاصیت چروک پذیری پایین تری خواهد داشت اما هر چقدر الیاف آن طبیعی تر باشد بیشتر چروک می شود . به همین دلیل بیشتر توصیه می شود برای مراقبت از این نوع پارچه در مقابل سایش یا چروک سعی کنید آن را با آب سرد بشویید تا عمر طولانی تری داشته باشد .

درپایان استفاده از پارچه ویسکوز مخصوصا در تولید لباس بسیار بالاست . و از این پارچه لباس هایی با سبک ها و طرح های محتلف مثل بلوز و تاب و پیراهن ساحلی و … تولید می کنند . حتی خود شما هم می توانید با سلیقه و خلاقیت خود سبک جدیدی را دوحته و بپوشید .

دیدگاهتان را بنویسید