به چه نکاتی در انتخاب کفش مناسب توجه کنیم؟

چه کفشی بپوشیم؟

بسیاری از افرادی که به تیپ ظاهری خود اهمیت میدهند و همیشه شیک پوشند در انتخاب کفش مناسب با مشکل روبرو هستند چرا که در انتخاب کفشها تنها شیک بودن مهم نیست کفش باید متناسب با فرم بدن و وزن و خیلی از خصوصیات دیگر بدن باشد.

زیاد شنیده ایم که پاها قلب دوم محسوب میشوند اینجاست که باید به سلامت پاها اهمیت زیادی بدهیم.

 

در واقع این قلب ماست که در کفشهای ما می تپد. کفشهایی در مدل ها و انواع گوناگون که مدت زیادی حتی گاهی از صبح تا شب آن را می پوشیم. اگر درآمد بالایی داشته باشید حتما کلکسیونی از انواع کفشها در رنگ های مختلف را در کمد خود دارید. هیچکس از داشتن مدل ها و رنگ های مختلف آن ناراحت نمیشود. بسیاری از ما کفشهایی داریم که فقط یک بار پوشیدیم و حالا یا از مد افتاده و یا تنها برای مراسم خاصی مناسب است. هر کدام از ما کفشهایی داریم که مدتهاست گوشه جاکفشی خاک میخورد.

باور داشته باشید یا نه، کفشها سرمایه‌ای هستند که می‌توانند کم‌بهاترین لباس‌ها را هم به چشم‌گیرترین و خارق‌العاده‌ترین لباس‌ها تبدیل کند.

برخی معتقدند که شخصیت افراد را می توان از روی کفشی که می پوشند تشخیص داد یعنی کفشهای هر شخصی نشان دهنده هویت هر شخص می تواند باشد تا جایی که به طالع بینی کفش نیز می رسیم.

آیا شما هنگام انتخاب کفشهایتان به زرق و برق کفشهای پشت ویترین نگاه می کنید یا به نیازهای قلب دومتان اهمیت می دهید؟ وارد هر فروشگاه کفشی که می شوید با چنان تنوع رنگ و مدل مواجه می شوید که براحتی کفشها توجه شما را به خود جلب می کنند ولی شما نمی دانید کدام یک برای قلب دومتان مناسب است.

در قدیم کفشها بیشتر جنبه حفاظتی داشتند و اکثرا ساده بودند. ولی این روزها کمتر به خصوصیت کفش توجه میشود بیشتر مارک و شکل ظاهری مهم است. و کفشها وسیله ای برای تظاهر به شیک پوشی شده اند. مثل کفش پاشنه بلند که از هر جهت برای سلامتی مضر است.

انواع کفش

یکی از معضلاتی که با آن در خرید و انتخاب کفش مواجه هستیم نام آن یا نام مدلش است. هر فروشگاهی که وارد می شوید به کفشها نام خاصی داده اند و برای یک نمونه خاص با چند اسم برخورد می کنیم. هر کس بنا به سلیقه خود کفشها را نامگذاری کرده و حتی در برخی موارد اسم آن  هیچگونه ربطی به کاربرد آن ندارد و کاملا من درآوردی است.

اما لااقل تمام فروشندگان در مورد انواع کفشها با هم توافق دارند. کفشها از حالت اسپورت یا پاشنه تخت (ورزشی/ کفش مناسب پیاده‌روی) شروع می‌شوند تا می‌رسند به کفشهای پاشنه‌دار( مناسب برای مهمانی) که از ۳ سانتی شروع می‌شود تا به ۵ سانتی، ۷ سانتی و ۱۰ سانتی (پاریسی.) تازگی ها هم که ظاهرا کفشهای ۱۱ سانت و نیمی به بازار آمده؛ خدا به داد آن خانمی برسد که می‌خواهد در مهمانی تعادل خود را با این کفشها حفظ کند. چکمه (بوت)، نیم‌چکمه (نیم‌بوت) و صندل هم از انواع دیگر کفشها هستند. در این میان کفشهای اسپورت و چکمه‌ها و نیم‌چکمه‌ها هم دارای انواع مختلف هستند از بندی گرفته تا چسبی و زیپی.
بعضی از کفشها تخصصی طراحی شده اند و هرکدام کاربرد خاصی دارند. مثل کفشهای عایق و یا ضد ضربه که هرکدام برای شخصی که می پوشد ایمنی خاصی را به وجود می آورند.

برای تهیه کفشهای مناسب نیاز است یک سری استانداردها و قواعد رعایت شود تا نوع مرغوب و مناسب آن تولید شود. حال آنکه برخی تولید کننده ها از این استانداردها پیروی نمی کنند و باعث صدمات جبران ناپذیری به ستون فقرات و پاها می شوند. به طور مثال برای قالب کفشهای پاشنه سه سانتی پاشنه 5 سانتی قرار میدند که این دو با هم هماهنگی ندارد و پا در این نوع کفشها آسیب می بیند.

کفش اسپرت زنانه
کفش اسپرت زنانه

 

نکاتی که در خرید کفش باید به آن توجه کنید

همیشه برای خرید عصر و نزدیک غروب اقدام کنید دراین صورت با اندازه کفش مشکل پیدا نخواهید کرد. صبح ها به دلیل این که پاها هنوز فعالیت زیادی نداشته کوچکتر هستند و عصر به اندازه طبیعی خود می رسند.

  • نوجه داشته باشید که فاصله بلندترین انگشت پا تا نوک کفش یک سانت باشد.
  • هنگام خرید هر دو لنگه را بپوشید تا از هماهنگی بین پاشنه ها اطمینان پیدا کنید. پاشنه ها را کنار قرار دهید تا از نظر بلندی با هم مقایسه کنید.
  • توجه کنید بخیه های روی کفشها کاملا صاف باشند و به درستی چرخکاری شده باشند. اگر بخیه ها صاف نباشند دوام زیادی در پوشیدن ندارد و از جنس مرغوب تهیه نشده است.
  • کفی نیز در راحتی کفش تاثیر زیادی دارد. هیچکونه ناصافی هنگام لمس کف کفش نباید دیده شود همینطور کفی نباید جدا شود و یا چروک داشته باشد.
  • کفشها هم تاریخ مصرف دارند و پس از مدتی باید دور انداخته شوند و کفشهای نو جایگزین شوند. عمرکفشهای اسپورت و پیاده روی معمولا 6 ماه است البته عمر کفشها به وزن فرد، جنس کفش و نحوه پوشیدن و به میزان فعالیت روزانه بستگی دارد.
  • در خرید صندل و کفشهای تابستانی دقت کنید که هر چه ساده تر باشند عمر بیشتری دارند. کفی آنها دارای پل حمایت کننده باشد. صندلهای تنگ نپوشید. کفی محکم و نرم داشته باشد و بندهایی به قصد نگه داشتن پا نداشته باشد.
  • همراه چکمه و بوت در زمستان جوراب ضخیم بپوشید.

 

در اینجا نمونه هایی از کفش های مناسب را به شما معرفی می کنیم برای دیدن مدلهای بیشتر به سایت فیزا مراجعه کنید

کفش مناسب
کفش زنانه قهوه ای ساده MECREA 119114
کفش زنانه و دخترانه مناسب
کفش سفید BAMBI AYAKKABI
کفش زنانه و دخترانه مناسب
کفش آبی پررنگ BAMBI AYAKKABI
کفش زنانه و دخترانه مناسب
کفش صورتی HUMMEL
کفش زنانه و دخترانه مناسب
کفش سرمه ای NIKE
کفش زنانه و دخترانه مناسب
کفش طوسی SKECHERS
کفش زنانه و دخترانه مناسب
کفش سرمه ای SKECHERS
کفش زنانه و دخترانه مناسب
کفش اسپورت زنانه طوسی جیر اسپورت روزانه MECREA 121445
کفش زنانه و دخترانه مناسب
کفش اسپورت زنانه بژ جیر اسپورت روزانه MECREA 121259
کفش زنانه و دخترانه مناسب
کفش اسپورت زرشکی اسپورت FOX
کفش زنانه و دخترانه مناسب
کفش اسپورت زنانه مشکی منگوله دار اسپورت روزانه MECREA 121538
کفش زنانه و دخترانه مناسب
کفش سرخابی BAMBI AYAKKABI
کفش زنانه و دخترانه مناسب
کفش مشکی FOX SHOES
کفش زنانه و دخترانه مناسب
کفش طرحدار AYAKKABI HAVUZU

 

دیدگاهتان را بنویسید