خانم های خوش تیپ چطور لباس می پوشند

شاید اولین سوالی که پس از دیدن عکس های بازیگران سینما و یا مدل های فشن به ذهنمان میرسد این باشد که “چگونه خانم های خوش تیپ باشیم؟”.

در بین ما ایرانیان، بدنسازی برای آقایان و ایروبیک برای بانوان پاسخ خوبی برای این سوال به شمار میرود اما جالب است بدانید که اکثر طراحان دنیا پاسخی جالب تری برای این سوال پر اهمیت چگونه خوش تیپ باشیم دارند! پاسخ این است: ۷۰% لباس و ۳۰% تیپ. به عبارتی دیگر هر نوع تیپی را میشود با لباس مخصوص به خودش بسیار جذاب و دیدنی کرد. شاید باور نکنید که خیلی از بازیگران هالیوود حنی تیپ معمولی هم ندارند. اما واقعیت این است اگر میخوایم بدانیم چگونه خانم خوش تیپ باشیم باید یاد بگیریم چگونه خوش لباس باشیم.

 

خانم های خوش تیپ، لباس زیبا میتواند فد کوتاه را بلند و قد خیلی بلند را نرمال نشان دهد. لباس مناسب میتواند افراد چاق را لاغرتر و افراد استخوانی را چاق تر جلوه دهد. هم اکنون سعی می کنیم قوانین و کلید انتخاب لباس را با هم مرور کنیم تا بیاموزیم چگونه خوش تیپ باشیم!

بعضی ها برای رسیدن به یک تیپ شیک تلاش زیادی می کنند و این تلاش از تک تک اجزای لباس های آن ها مشخص است و وقتی این تلاش مشخص باشد متاسفانه باید بگوییم نتیجه ای نداشته است. در دنیای مد تلاشی که مشخص نباشد ستایش می شود بنابراین شما هم برای خوش تیپ بودن باید سعی کنید این اصل را رعایت کنید. چطور بدون زحمت خوش تیپ به نظر برسیم؟

کفش سفید بپوشید

اگر چه همه به کفش های رسمی و مجلسی مشکی عادت دارند اما با شکستن عادت و پوشیدن کفش سفید می توان به سطح بالاتری از استایل رسید.

خانم های خوش تیپ
کفش سفید

خانم های خوش تیپ تیشرت طرح دار ساده می پوشند

تی شرت های طرح دار بسیار محبوب هستند اما تی شرت هایی که طرح های بزرگ و شلوغ دارند از دیداگه مد جذابیت چندانی ندارند. پس هر وقت لازم شد تی شرت انتخاب کنید یک تی شرت با طرح گرافیکی ساده و کوچک انتخاب کنید.

لباس ها را ست کنید

هم رنگ انتخاب کردن لباس ها باعث جذاب تر شدن تیپ شما می شود اما باید این هماهنگی را بسیار ظریف و استادانه انجام دهید.

این اصول را در ست کردن لباسهایتان حفظ كنید

خانم هایی که می خواهید خوش تیپ به نظر برسید این نکات را حتما در نحوه پوشیدن لباس در نظر بگیرید:

1. رنگ‌های اولیه و ثانویه كه در چرخه رنگ در كنار هم قرار گرفته‌اند، در تركیب هم با یکدیگر هم‌خوانی دارند مثلا آبی با بنفش و سبز هماهنگی دارد و زرد با قرمز و نارنجی. این رنگ‌ها می‌توانند با هم تركیب شوند اما از نظر بصری، نور یكدیگر را به‌شدت كاهش می‌دهند. ست كردن این رنگ‌ها خوب است ولی چندان چشمگیر نیست.

2.  به رنگ‌های اولیه و ثانویه‌ای كه در چرخه رنگ مقابل یكدیگر قرار گرفته‌اند، رنگ‌های مكمل گفته می‌شود مثلا بنفش از تركیب قرمز و آبی به وجود آمده و با رنگ اصلی زرد در تضاد است. رنگ سبز از تركیب زرد و آبی به وجود آمده و با رنگ قرمز كنتراست (هم‌خوانی) مكمل دارد. این رنگ‌ها «كنتراست مكمل» نامیده می‌شوند چون همدیگر را كامل می‌كنند و وقتی در كنار هم قرار می‌گیرند، جلوه یكدیگر را قوت می‌بخشند و تاثیر رنگ‌ها بیشتر از زمانی است كه به تنهایی استفاده می‌شوند. تركیب این رنگ‌ها در یك ست لباس، زیبایی قابل توجهی خلق می‌كنند.

3.  اگر لباسی دارید كه از تركیب چند رنگ طراحی و دوخته شده، اصل بر این است كه با یكی از رنگ‌ها هماهنگ‌سازی را انجام دهید؛ آن هم رنگی كه بیشتر از همه در لباس به كار رفته است.

4.  پارچه‌هایی كه طرح‌های مختلف دارند، برای ست كردن و پوشیده شدن در كنار هم توصیه نمی‌شوند. از نظر زیباشناسی تركیب یك بلوز راه‌راه با دامن خال‌خالی جالب به نظر نمی‌رسد، البته طراحان از این تركیب استفاده می‌كنند ولی آنها اصول حرفه‌ای‌تری را می‌شناسند كه نتیجه كار را دلنشین می‌کند. برای شما كه نگاه حرفه‌ای در زمینه لباس ندارید، بهتر است از این تركیب پرهیز كنید یا ست‌های كامل طراحان را به كار ببرید.

خانم های خوش تیپ
ست کردن لباس ها

پالتوی بلند بپوشید

پالتوی بلند روی مانتو هم تاثیر زیادی در بلند نشان دادن قد شما دارد و هم باعث شیک تر شدن شما بدون زحمت و تلاش اضافی می شود. یادتون نره پالتوی بلند بپوشید .

خانم های خوش تیپ
پالتوی بلند بپوشید

شلوار رکابی بپوشید

یکی از مدل های قدیمی شلوار که مدتی است باب شده، شلوار رکابی است که می توانید در کمال تعجب آن را روی کفش هم بپوشید.

 

خانم های خوش تیپ
شلوار رکابی

شلوار جین لبه دوخته نشده و کفش کالج بپوشید

شلوار جین که لبه ریش ریش و دوخته نشده دارند مدتی است که وارد دنیای مد شده اند. ترکیب این شلوار  با یک کفش کالج ساده می تواند جذابیت خاصی ایجاد کند.

خانم های خوش تیپ
شلوار جین

گوشواره بزرگ بیندازید

گوشواره بزرگ و آویزان تاثیر زیادی در جذابیت شما خواهد داشت. یک روش دیگر برای این که بدون تلاش خوش تیپ شوید.

 

چگونه خوش تیپ باشیم
گوشواره بزرگ و آویزان

جدیدترین مدل عینک آفتابی را انتخاب کنید

عینک آفتابی نقش مهمی در شکل دادن به تیپ شما دارد. برای این که شیک تر شوید همیشه جدید ترین مدل عینک آفتابی را استفاده کنید.

 

خانم های خوش تیپ
جدیدترین مدل عینک

 

 

چه رنگی را با چه رنگی ست کنیم؟

بسیاری از ما در طول روز بیشتر از رنگ های سفید، سیاه، طوسی و قهوه ای برای انتخاب لباس خود استفاده می کنیم چون هم راحت تر با هم ست می شوند و هم زمان زیادی برای فکر کردن و هماهنگ کردن رنگ ها لازم نیست اما کافی است تا کمی هنرمندی و ذوق و سلیقه به خرج داده و دو رنگ متفاوت را به زیبایی کنار هم قرار دهیم و با خلق ترکیب رنگ های جدیدتر و شادتر از مزایای سلامتی آن نیز بهره مند شویم.

طبق آخرین تحقیقات دانشمندان، رنگ ها تاثیرات روانی بسیاری دارند. وقتی ما به رنگ خاصی نگاه می کنیم در واقع پیامی به مغز ما ارسال می شود و باعث می شود هیپوتالاموس هورمونی را ترشح کند. برای مثال نگاه کردن به رنگ های گرم و روشن مانند قرمز یا صورتی، هورمون دوپامین که به هورمون احساسات خوب معروف است در مغز ترشح می شود و باعث تقویت روحیه و نشاط می شود. از سوی دیگر نگاه کردن به رنگ های سرد منجر به ترشح هورمون اکسی توسین می شود که باعث ایجاد آرامش و خونسردی می گردد.

به گفته دانشمندان ترکیب رنگ های شاد هم برای خودش داستانی دارد که معمولا کار زیاد آسانی نیست و اگر این ترکیب را به اصطلاح بر تن کسی ندیده باشیم، انتخاب آن چندان برایمان خوشایند نیست؛ بنابراین هدف این مقاله معرفی رنگ هایی است که هم از لحاظ ترکیبی بسیار شیک و جذاب می شوند و هم تاثیرات بسزایی بر روی سلامتی شما دارند.

سبز و بلوطی

اگر لباسی سبز رنگ دارید آن را با کفش، کیف و زینت آلات بلوطی ست کنید. این دو رنگ در کنار هم بسیار عالی و باشکوه به نظر می رسند و از جنبه سلامتی برای کسانی که دچار گرفتگی یا فشار خون بالا هستند، مناسب است.

قرمز روشن یا شرابی

از آنجایی که مغز ما بین گرما و رنگ ها ارتباط برقرار می کند و رنگ قرمز روشن دارای بیشترین درجه گرما در طیف نوری است، بهتر است اگر لباسی به رنگ قرمز داریم آن را با رنگ شرابی ست کنیم و معمولا این ترکیب رنگی با اکثر پوست ها و رنگ موها همخوانی دارد.

از دیدگاه سلامتی هم این ترکیب رنگی باعث افزایش متابولیسم بدن و همچنین کاهش وزن می شود و برای افرادی که همواره به دنبال رعایت رژیم غذایی هستند مناسب است. علاوه بر این، قرار گرفتن رنگ شرابی در کنار رنگ قرمز روشن، آن حالت تندی قرمز را خنثی می کند.

ارغوانی و سبز یشمی

شاید در ابتدا این ترکیب رنگ آن هم برای لباس بیشتر تند و جلف به نظر بیاید اما اشتباه نکنید همراهی سبز یشمی یا آبی روشن یا ارغوانی کاملا این تصور را از بین می برد و تندی رنگ ارغوانی را خنثی می کند و در واقع این ترکیب رنگ با بیشتر پوست ها همخوانی دارد و باعث می شود رنگ پوست شما به اصطلاح باز شود. این ترکیب رنگی برای از بین بردن استرس و اضطراب بسیار مناسب است.

خردلی و خاکی

اگر لباسی به رنگ خردلی در گوشه کمد لباس شما افتاده است و معمولا هم جایش فقط همانجا است و از آن استفاده نمی کنید، بهترین زمان این است که آن را با یک پیراهن یا شلوار خاکی رنگ ست کنید و بپوشید.

این ترکیب رنگ، تنی طلایی رنگ به پوست شما می بخشد و آن زرق و برق و تندی رنگ خردلی را از بین می برد. در کنار این ترکیب استفاده از زیورآلات طلایی رنگ نیز بسیار مناسب است. این ترکیب برای افراد میانسال بسیار مناسب است.

سرخابی و آبی لاجوردی

این ترکیب رنگ برای خانم هایی که وارد دوره میانسالی شده اند مناسب است چون که سرخابی رنگی چوان پسند و در عین حال زنانه است و قرار گرفتن رنگ آبی لاجوردی در کنار آن، تندی رنگ سرخابی را خنثی می کند و ترکیب مناسبی است برای کاهش توجهات به سیاهی دور چشم!

بنفش و زرد

از آنجایی که بنفش رنگی بسیار آرام کننده است، پوشیدن لباسی به این رنگ برای زمانی که عصبی یا خسته هستید بسیار انتخاب خوبی است و ترکیب آن با رنگ زرد به آن احساس شادی می دهد و خلق و خوی و روحیه شما را تقویت می کند.

شرابی و صورتی کمرنگ

رنگ صورتی کمرنگ هم همانند رنگ سرخابی رنگی شاد و جوان پسند است و نسبت به رنگ سرخابی بیشتر قابلیت استفاده در مکان های مختلف را دارد و اضافه شدن شال، کمربند و زینت آلات شرابی رنگ، آن را بسیار موقر و زیبا جلوه می دهد. این ترکیب را افراد تا سن 60 سال هم به خوبی می توانند استفاده کنند.

در مهمانيهاي زنانه چه رنگی بپوشیم!

کی از قوانین نا‌نوشته برای رسیدن به ظاهری مناسب، ترکیب درست لباس‌ هاست اینکه چه بلوزی را با چه شلوار یا دامنی هماهنگ کنید و همسو با آن سراغ چه مدل کیف و کفشی بروید، ما مثل همیشه در این صفحه به شما ایده‌های کوچکی می‌دهیم برای اینکه از لباس‌ های‌تان در مهمانيهاي زنانه بهترین ترکیب را بسازید. پیشنهاد این شماره مادرست مثل شماره پیش، رفتن سراغ رنگ‌های گرم و شاد است. رنگ‌هایی که شما را به پیشواز تابستان می‌برند…

رفتن سراغ کیف‌های شلوغ کمی جسارت می‌خواهد و بیشتر ازآن زکاوت. اگر این کیف‌های پر نقش و نگار تابستانه را می‌پسندید کافی است درست مثل مدل پیشنهادی ما از ترکیب رنگی همان کیف در پوشش‌تان استفاده کنید.

خانم های خوش تیپ
کبف های طرح دار شلوغ

یک بلوز ساده به رنگ آبی آسمانی، تندی رنگ گرم نارنجی را به خوبی متعادل می‌کند.

به ترکیب رنگ کرم با رنگ نارنجی و آبی هم دقت کنید!

بلند و آزاد!

تونیک‌های بلند و گشاد به خصوص با گرم‌تر شدن هوا بهترین انتخاب برای دوره‌همی ساده و خانوادگی هستند.

اگر شما هم مثل نمونه پیشنهادی ما سراغ طرح‌هایی با خطوط کشیده و مورب بروید، می‌توانید گشادی این تونیک‌ها را به نفع خودتان تمام کنید بدون اینکه ذره‌ای چاق‌تر به‌نظر بیایید!

خانم های خوش تیپ
تونیک بلند و گشاد

 

ترکیبی متفاوت!

به همنشینی رنگ زرد و طوسی فکر کنید؛ این ترکیب رنگ از آن دسته ترکیب‌هایی است که در تابستان امسال می‌تواند جلوه متفاوت‌تری در مهمانيهاي زنانه به ظاهر شما بدهد!

طوسی از آن رنگ‌هایی است که با وجود وقاری که در خودش دارد به خاطر سردی ظاهرش، نباید تنها سراغش رفت.

بهترین ترکیب برای زنده کردن حال و هوای تابستانی دراین رنگ هم رنگ گرم و پر نشاط زرد است!

 

یک شومیز ساده!

یک شومیز سفید ساده همیشه به کارتان می‌آید.اگر خیال دارید شومیزتان را با یک رولباسی بپوشید بهتر است سراغ نمونه‌های برش‌دارش بروید. این برش‌ها یا در اصطلاح خیاطی ساسون به خوش‌ترکیب ایستادن شومیز روی اندام شما کمک می‌کند.

انتخاب رنگ سفید برای شومیز دست شما را باز می‌گذارد تا آن را با هر رنگی که دوست داريد هماهنگ کنید.

ترکیب شومیز با شلوار جین همشه جواب می‌دهد. به‌خصوص اگر ترجیح می‌دهید اسپرت به نظر بیایید!

خانم های خوش تیپ
شومیز سفید

دیدگاهتان را بنویسید