سویشرت مردانه و زنانه لباسی مطرح برای پاییز شما

سویشرت به لباس گرمی گفته میشود که تقریبا شبیه پلیور(Pullover) است بدون یقه ایستاده و ساده و از جنس نرم با نخ و کتان دوخته شده و در عین حال ضخیم و بزرگ سایز است.

در ابتدا کارگران و ورزشکاران در امریکا به لباسی نیاز داشتند که آنها را گرم کند و علاوه بر این جنس آن طوری باشد که برخلاف لباس های پشمی با کشبافهای خفه کننده ، جریان هوا به خوبی از آن عبور کند وقابلیت جذب عرق را داشته باشد و یا از تعریق بیش از حد بدن جلوگیری کند.آنها علاوه براین خصوصیات میخواستند سایز و دوخت آزاد و گشاد داشته باشد و این موضوع مانعی برای فعالیتها و کار آنها نداشته و برای آنها دست و پاگیر نباشد. در واقع بتوانند با لباسی راحت فعالیتهای خود را با کمترین مشکل انجام دهند. این موضوع مربوط میشود به دهه 30 میلادی اوایل قرن بیستم که طراحان و مبتکران مد طراحی چنین لباس ساده ای را آغاز کردند. در ابتدا تمام این لباسها به رنگ طوسی و کاملا ساده و بدون هیچ گونه طرحی که جلب توجه کند طراحی شد در واقع برای قشر پایین جامعه تولید شد.

جالب است بدانیم که در اثر چه اتفاقی این لباس وارد دنیای مد و فشن شد و طرفداران زیادی بویژه جوانان را به خود اختصاص داد.

چیزی که به عنوان سویشرت زنانه و مردانه در ذهن ما جای می گیرد لباسهای گرم گشادی است پر از طرحهای رنگی و چاپهای متنوع، و یا تیپهای بگ و رپر امروزی. این میتواند اولین ذهنیت ما باشد. در واقع چیزی که امروز به عنوان سویشرت در ذهن ما جای گرفته با معنای انگلیسی(Sweatshirt) آن تفاوت زیادی دارد.

ورود سویشرت به دنیای ورزش

چند سال بعد از طراحی سویشرت و ورود آن به بازار،برخی از ورزشکاران حرفه ای ، بویژه قهرمانان فوتبال آمریکایی بواسطه راحتی آن شروع به استفاده از این لباس کردند آنها در هنگام تمرین قبل ازمسابقات و در زمان گرم کردن از نوع کلاهدار آن (Hoodie)  استفاده می کردند. با این حرکت بود که جوانان طرفدار آنها به پوشیدن این لباس روی آوردند.

تابلو تبلیغات یا سویشرت

استفاده از سویشرت مردانه و هودی در دهه 50 و 60 در بین مردم آمریکا و اروپا رونق زیادی پیدا کرده و به اوج خود رسید. باشگاههای ورزشی و دانشگاهها برای تبلیغ از برندشان بر روی سویشرتها شعارهای تبلیغاتی با رنگهای شاد و تند چاپ میکردند و یا با چاپ مخفف نام باشگاه خود بر روی این لباس جلب توجه میکردند.طولی نکشید که همانند تی شرت مردانه یا زنانه ، این لباس نیز بواسطه ارزان و در دسترس بودن و استفاده همه گیر تبدیل به تابلو تبلیغات شد.

نماد فرهنگی و سوئیشرت

پس از اینکه هودی و سوئیشرت ها وارد زندگی مردم شدند و استفاده از آن در عموم جایگاه خاصی پیدا کرد. کم کم پیاده روی روزانه و دویدن جای خود را در زندگی مردم باز کرد. دیگر زنان و مردان علاقه مند شدند که از ست های شلوار و سوئیشرت استفاده کنند و این لباس به یک لباس کاربردی در ورزشهای دسته جمعی در معابر و پارک ها تبدیل شد.

در دهه 70 میلادی در آمریکا تحول عظیمی در نحوه استفاده از سویشرتها ایجاد شد و سویشرتها تبدیل به یک نماد فرهنگی و تابلویی برای ابراز اعتراضات و خشونت ها شدند. در این دوره نیویورک که مظهر جنبش های خیابانی و فرهنگ هایی چون هیپ هاپ و ایده پردازیهای جنجالی و ….بود. هنرمندان که تا آن زمان برای نشان دادن اعتراض خود  در شهر نقاشی هایی را بر روی دیوارها می کشیدند با استفاده همه گیر از سوئیشرت توانستند برای مخفی کردن هویت خود، به هودی ها روی آوردند.

دنیای مد و سویشرت

با ورود سوئیشرت به شکل عمومی و استقبال بی نظیر جوانان از آن ، در دهه 80 میلادی بود که نظر طراحان مد را به خود جلب کرد. مبتکران مد در این زمینه توانستند طرحههای معروف و دیزاین های متنوع و کاربردی تری را روانه بازار کنند. در این دوره سوشرت و هودی ها توانستند به عنوان یکی از اصلی ترین اجزا مد و فشن تبدیل شوند. طرحهای مختلفی از سوئیشرت که در حال حاضر ما می بینیم می توان گفت همان طرح ها و استایل هایی است که در آن زمان به وجود آمد.

چنان چه بخواهیم تعریفی برای سبک سوئیشرت های امروزی و نحوه پوشیدن آنها داشته باشیم، اصلی ترین ویژگی که در آنها به چشم می خورد سادگی موجود در آنها است. چرا که سبک های مد و فشن از سال 2000 به بعد به سمت مینیمال و سادگی گرایش دارند. این موضوع در مورد سوئیشرت هم صدق می کند. از آن طرحهای رنگارنگ و شمایلهای بگی اثری باقی نمانده است. هودی ها و سویشرت های ساده و در عین حال کاربردی جایگزین آن طرح های گرافیکی شده است. در حال حاضر جدا از کاربرد پیشین سوشرت، بیشتر از آن به عنوان یک لایه لباس تکمیلی به همراه ژاکت، کت، بارانی و یا اورکت استفاده می شود.

 با توجه به تعاریف فوق لازم است نکاتی در مورد نحوه پوشیدن سویشرت به سبک نوین را گوشزد کنیم:

 

  1. توجه داشته باشید که سوئیشرت از لباسی که روی آن پوشیده میشود گشادتر نباشد.
  2. به جای استفاده از آن سویشرت های ضخیم قدیمی از سویشرت با یک لایه کتان یا لنین استفاده کنید.
  3. در صورت استفاده از سوئیشرت به عنوان لایه رویی لباس، از نوع زیب دار آن انتخاب کنید انتخاب کلاه پهن با سویشرت و فلت با یک پولوشرت یک ترکیب عالی و جوان پسند می شود.
  4. در انتخاب رنگ سویشرت حتما دقت کنید رنگ هایی را برگزینید که با هر تیپ و رنگی همخوانی داشته باشد مثل رنگ های طوسی، سرمه ای ، خاکستری و مشکی
  5. در هنگام انتخابسوئیشرتبه سمت طرح های جدید و دیزاین های متفاوت بروید از مدلهایی که فکر و کار بیشتری روی آنها صورت گرفته استقبال کنید. از سبک های قدیمی و مدلهای پیش پا افتاده دوری کنید.

 

چه اشکال دارد شما هم از مدل سویشرت های جدید با طراحی های متفاوت زیر بپوشید:

جدیدترین مدل سویشرت مردانه 2017

سویشرت مردانه کلاه دار

سویشرت مردانه بدون کلاه

سویشرت مردانه دودی ارتشی VAVIN -1339

خرید اینترنتی سویشرت مردانه ارتشی

سویشرت مردانه طوسی – سفید ارتشی VAVIN -1338

 

قیمت سویشرت مردانه کلاهدار

سویشرت مردانه مشکی چاپی VAVIN -984

جدیدترین مدل سوئیشرت مردانه - عکس سویشرت مردانه

سویشرت مردانه طوسی زیپدار VAVIN -977

 

خرید اینترنتی سویشرت مردانه ارزان قیمت

سویشرت مردانه زرشکی VAVIN -968

حراج سویشرت مردانه 2016 2017

سویشرت مردانه سفید VAVIN -961

 

خرید سویشرت مردانه ترک

سویشرت مردانه قرمز دکمه دار VAVIN -663

فروش سویشرت مردانه

سویشرت مردانه قهوه ای چاپی VAVIN -40428

 

دیدگاهتان را بنویسید