نحوه شستشو و نگهداری از سویشرت

آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده اید که چرا پس از چند بار شستشوی سویشرت و دیگر لباس ها، دیگر آن ظاهر اولیه را ندارند؟ رنگ آنها تغییر می کند و در بعضی مواقع تغییر اندازه میدهند؟ و یا پرزهای ریز و درشتی روی لباس به وجود می آیند؟ این تغییرات ممکن است تا حدی پیش برود که دیگر نتوانید از آن لباس استفاده کنید.

شستشوی سویشرت

میخواهیم برخی نکات در شستشو و نگهداری سویشرت و انواع لباس ها را در اینجا بیان کنیم:

فصل سرما است و ما با خرید سویشرت ، پالتو، کلاه و کاپشن های شیک و گران قیمت انتظار داریم تا مدتی بتوانیم از آنها استفاده کنیم و با گذشت زمان بادوام و شیک بمانند.

سویشرت که در سالهای لباس محبوب زنان، مردان و کودکان در فصل پاییز و زمستان است باید برای نگهداری و شستشوی آن دقت لازم را داشته باشید. در مرحله اول روی اتیکت لباس ها را مطالعه کنید هشدارهای لازم برای شستشو و نگهداری لباس از طرف تولید کننده ذکر شده است.

برای شستشوی در خانه ابتدار در وان یا تشت بزرگی مقدار کافی آب سرد بریزید و قدری مایع ظرفشویی را در آن حل کنید. سپس سویشرت را در آن گذاشته تا بحد کافی خیس بخورد. توجه داشته باشید که اگر جنس سویشرت پشمی است به هیچ عنوان آن را نمالید و چنگ نزنید. بعد از اینکه لباس تمیز شد آن را بیرون آورده و در آب قرار دهید تا آلودگی از آن خارج شود. چند بار این کار را تکرار کنید تا از تمیزی لباس مطمین شوید.

خشک کردن سویشرت

برای خشک شدن هرگز لباس را آویزان نکنید آنرا روی سطحی صاف پهن کنید یا برای سریعتر خشک شدن لای حوله ای بپیچید تا آب اضافی آن گرفته شود. اگر میخواهید لباسهایتان را همیشه در خانه بشویید یک جا لباسی مناسب برای خشک کردن تهیه کنید.این کار به لباس شما دوام بیشتری میدهد.

اتوی این نوع لباسها توصیه نمیشود مگر در خشکشوییها. ولی اگر در خانه بخواهید اتو بکشید با احتیاط زیاد و بارعایت فاصله اتو با لباس این کار را انجام دهید. در واقع اتو نباید با لباس تماس پیدا کند.

پس از پایان فصل می توانید آن را روی چوب کار در کاور لباس بگذارید و آویزان کنید در مواردی که ممکن است با آویز کردن لباس کش باید آن را در کمد یا چمدان قرار دهید و دقت کنید که تحت فشار زیاد نباشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید