چطور از لباسهای چرم نگهداری کنیم

در هنگام خرید اگر توجه کنید در اکثر کاپشن ها و لباسهای چرم از شرکت تولید کننده راهنمای شستشو و نحوه نگهداری از لباس چرم وجود دارد. چرمها به دلیل گوناگونی و تنوعی که در جنس دارند. هر کدام روش خاص خود را برای نگهداری و تمیزی  دارد.

روش شستشوی لباسهای چرم

اولین اقدام در تمیزی چرم مقاوم نمودن آن نسبت به آب است. با اسپری مداوم براق کننده ها و واکس و روغنهای مخصوص چرم ، می توان آن را در برابر آب مقاوم و محافظت کرد.

برای زدودن گرد و غبار از سطح لباسهای چرم می توانید از پارچه یا برس نرم و لطیفی کمک گرفت. البته از اسپری های روغنی و براق کننده نیز به طور مداوم برای تمیزی چرم غافل نشوید.

اگر می خواهید از پارچه مرطوب برای تمیزی چرم استفاده کنید، ابتدا یک قطره آب روی کت یا کاپشن چرم بریزید اگر آب جذب لباس شد از این روش استفاده نکنید. چرا که باعث تیرگی چرم میشود. در صورت عدم جذب آب می توانید از این روش برای تمیزی استفاده کنید.

لباسهای چرم خود را در جاهای مرطوب نگهداری نکنید. رطوبت محیط باعث ایجاد کپک در لباسهای چرم میشود. هم چنین از نگهداری البسه چرم در کاورهای پلاستیکی دوری کنید که رطوبت موجود، در لباس می ماند و خشک نمیشود.

نگهداری از لباسها ی چرم
نگهداری از لباسها ی چرم

نکته قابل توجه دیگر این است که هرگز عطر یا اسپری را مستقیم روی البسه چرمی نریزید. موادی که در عطرها هستند به چرم آسیب میرسانند.

بعد از اینکه چرم را واکس زدید و تمیز کردید آن را در جای در بسته ای قرار دهید که دور از گرد و غبار و آلودگی باشد. چرا که هنوز واکس جذب لباس نشده و همزمان با گرد و غبار جذب میشود و باعث آلودگی و کثیفی ظاهر لباس میشود.

هیچ گاه چرم را برای مدت زیاد در معرض آفتاب قرار ندهید.

روش اتو کشیدن لباسهای چرم

حتی الامکان توصیه میشود لباسهای چرم را اتو نکنید. یا از افراد خبره در این زمینه کمک بگیرید. بعد از تمیز کردن چرم آن را در جالباسی مناسب آویز کنید تا چروکهای آن از بین برود. در صورت وجود چروک هایی که با آویزان کردن از بین نمیروند دستمالی را روی آن قسمت قرار دهید و به آرامی اتو کنید.

 

روش نگهداری کیف و کفش چرم

چرم به دلیل مواد گران قیمتی که در آن بکار میرود و در دوخت آن به مهارت و تکنیک های خاصی نیاز است لذا محصولاتی که با آن تولید میشود هزینه بالایی دارند و به طبع نیاز به نگهداری و مراقبت بیشتری دارند.

رعایت این نکان بر طول عمر این لباسها می افزاید.و به دلیل اینکه لباسهای چرم هیچگاه دمده نمیشوند. شما می تواید از آن ها به عنوان لباس رسمی و مجلسی به کرات استفاده کنید.

لباسهای چرم
کیف و کفش چرم

کیف های چرمی را باید به طور مداوم چرب با واکس ها و روغن های مخصوص نگه داشت. با روزنامه کیف را پر کنید تا حالت خود را از دست ندهد.در جایی نگهدارید که تحت فشار اشیا دیگر نباشد.

کفش های چرمی نیز در هنگامی که استفاده نمی کنید تمیز کرده واکس بزنید و در جعبه خود نگهدارید. تا از فشار لباسهای دیگر و گرد و غبار در امان باشد.

این دستورالعملها را در مورد کمربند ها و کلاههای چرمی نیز می توانید بکار ببرید.

نگهداری لباسهای چرم

پس از پایان فصل سرما که میخواهید لباسها و پالتو های چرم را جمع آوری کنید و در مکانی برای سال بعد نگهداری کنید. بهتر است آنها را همانند کیف با روزنامه پر کنید تا شکل ظاهری آنها تغییر نکند. و به صورت خوابیده در کمد قرار دهید به طوریکه تا نخورد. از قرار دادن اشیا دیگر بروی آنها خودداری کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید