چگونه عطرهای ماندگار را پیدا کنیم ؟

مه ما دوست داریم  عطری که استفاده می کنیم در طولانی مدت بوی آن استشمام شود و سریع رایحه آن از بین نرود. شما چطور؟ موافقین؟

خیلی از ما این نگرانی را داریم که در انتهای شب عطر ما دیگر آن رایحه اول صبح را نداشته باشد. و برای همین باخود عطر و اسپری حمل می کنیم و در طول روز هم استفاده می کنیم. این به خاطر فرار بودن رایحه عطرها و اسپریهاست.

در این مقاله قصد داریم تعدادی از عطرهای ماندگار را به شما معرفی کنیم . رایحه این عطرها همیشه دلنشین هستند و با پخش شدن در محیط  حس خوشایند را به افراد انتقال می دهند. و باعث شادی میشوند.

با اینکه اکثر این عطرها زمان زیادی از طراحی و تولید آنها می گذرد ولی همچنان با رایحه ی خوب و متفاوت توانسته اند محبوبیت خود را دربین مردم حفظ کنند . و طرفداران خود را راضی نگهدارند.

کوکو شنل یکی از عطرهای ماندگار

coco chanel  تولید شرکت مشهوری در سال 1984 می باشد که هنوز هم با نسخه های متفاوت در بازار وجود دارد و به فروش میرسد.

در اوایل کوکو شنل بوی تند ادویه را داشت ولی به مرور در تولیدات بعدی تغییراتی در آن به وجود آمد . ولی باوجود تولید رایحه های مختلف در سالهای متوالی ، شیشه آن تغییری نکرد. هر کدام از رایحه های کوکو شنل بی نظیرند.

در سال 2001 محصولی به نام کوکو مادمازل روانه بازار شد که هنوز پس از گذشت سالها حزء پرطرفدارترین عطرها می باشد. این عطر دارای رایحه شیرین است و در ترکیبات آن از عصاره پرتقال به همراه شکوفه های نارنج و یاس استفاده شده است. بوی عطر گلها غالب بر دیگر رایحه هاست بهمین دلیل این عطر جزء گروه عطرهای گل محسوب می شود.

عطرهای ماندگار
عطر کوکو شنل

موارد استفاده کوکو شنل

این عطر برای مهمانی های رسمی و مجالس شبانه مناسب است. از ویژگی های بارز آن ماندگاری بالای آن است که باعث محبوب شدن آن شده است. رایحه عطرهای کوکو شنل را می توان 2 تا 3 روز بعد نیز روی لباس خود احساس کرد.

کوکو شنل بارها جوایز جهانی را به خود اخصاص داده و منتقدان نتوانسته اند از آن ایراد بگیرند و همواره آن را تایید کرده اند.

شالیمار گرلن

طراحی و تولید این عطر (Shalimar Guerlin) برمیگردد به سالهای 1925 که خود داستانی دارد. این عطر در واقع گویای عاشقانه ترین داستان های دنیاست.

جهان شاه عاشق دختری از قشر ضعیف جامعه می شود و با او ازدواج می کند. سپس او را ممتاز محل به معنی جواهر قصر می نامد. پس از مرگ این دختر تاج محل را به یاد او می سازد.

شرکت گرلن که در فرانسه بود بر اساس این داستان عاشقانه عطر شالیمار را ساخت. ترکیبات بکار رفته در آن رایحه مرکبات به همراه رایحه گل های یاس و رز بود.و در واقع این عطر یادبود عشق جهان شاه و ممتازمحل است.

در طول بیش از 90 سال که از تولید آن و با آمدن نسخه های متعدد آن به بازار هنوز طرفداران زیادی دارد و از فروش بالایی برخوردار است.

جدیدترین محصول این برند مربوط به سال 2008 است که با تغییری که در رنگ آن مشاهده می شود از آبی به سفید ولی با همان شیشه سابق در بازار محبوب شیک پوشان و خواص است.

 

عطرهای ماندگار
عطر شالیمار

اوپیوم

اگر از مادربزرگ هایتان سوال کنید حتما عطر اوپیوم را به عنوان عطرهای ماندگار به یاد دارند. شیشه ای ساده همراه با تصویری از نخل

شرکت ایوسن لورن فرانسوی این عطر را (Opium Yves Saint Laurent ) در سال 1977 تولید کرد. ترکیبات و عصاره های بکاررفته در آن شامل لیست بلندی است که در نهایت با رایحه ادویه شیرین قابل تشخیص است. و برای استفاده در مهمان های شبانه مناسب است.

عطر اوپیوم با ساختار قدیمی دیگر تولید نمی شود و محصول جدید آن که رایحه ای خاص و بادوام دارد در شیشه های قهوه ای تیره در بازار وجود دارد.

عطرهای ماندگار
عطر اوپیوم

عطر پاریس (Paris Yves Saint Laurent)

باز هم شرکت فرانسوی ایوسن لورن در سال 1983 عطر دیگری را روانه بازار کرد ویژه همشهریانش که به نام پاریس نام گذاری شد. این شرکت مدعی بود این عطر ویژه شیک پوشان و افراد رومانتیک و با سلیقه است. که این افراد مشهور بتوانند با عطر و رایحه ای منحصر بفرد و متفاوت ظاهر شوند و حس وحال خود را به اطرافیان انتقال دهند.

در ترکیب عطر پاریس عصاره گل رز به همراه گل های دیگر بکار رفته است.

عطرهای ماندگار
عطر پاریس

عطر جادور دیور

یکی دیگر از عطرهای ماندگار عطر جادور دیور ( J`adore Dior) است که در سال 1999 وارد بازار شد و با استقبال اکثر خانمها مواجه شد. این محبوبیت پس از 18 سال هنوز وجود دارد . بسیاری از خانمها سالهاست که به عنوان رایحه ای بی رقیب از آن استفاده می کنند. رایحه این عطر لطیف و زنانه است که این ویژگی همراه با طراحی زیبای شیشه آن به شکل اشک توانسته مورد توجه خانهای شیک پوش قرار بگیرد.

 

عطرهای ماندگار
عطر جادور دیور

 

دیدگاهتان را بنویسید