چگونه پالتو مناسب خود را انتخاب کنیم ؟

راهنمای خرید پالتو

یکی از مهم ترین لباس هایی که در فصل سرما از آن استفاده می کنیم و نقش مهمی برای مقابله با سرما ایفا می کند پالتو است . علاوه بر این موضوع پالتو تاثیر زیادی در استایل ما داشته و باعث زیبایی و جذابیت آن می شود . برای خرید پالتو نیاز به دقت و توجه بالایی دارید تا بتوانید مرغوب ترین کار را انتخاب کنید و هم استایل شیکی برای خود رقم بزنید .
پالتو زمستانه
ابتدا بهتر است تصمیم بگیرید که پالتو تک لایه میخواهید یا دولایه . پالتو های دولایه با وجود اینکه هزینه بیشتری نسبت به تک لایه می طلبند اما هم بدن را گرم نگه میدارند و هم پوشش مقاومی در مقابل برف و یا باران ایجاد می کنند . بنابر این در انتخاب این پالتو ها به این نکته توجه کنید که همان سایز کت یا مانتو خود را بردارید . چون این پالتو ها گرم هستند و نیازی به پوشیدن لباس های ضخیم از زیر آنها را ندارید . اما پالتو های تک لایه گرمای چندانی ایجاد نمی کنند و بیشتر حالت ضد آب دارند . بنابر این بهتر است موقع خرید این پالتو ها را کمی با حالت آزاد انتخاب کنید چون الزامن باید از زیر آنها لباس های ضخیم بپوشید .
مدل های مختلف پالتو
حال بهتر است در مورد انتخاب سایز پالتو نیز صحبت کنیم . موقع خرید پالتو بعد تصمیم گیری برسر این موضوع که میخواهید دو لایه یا تک لایه باشد به این نکته ها توجه کنید . آستین های پالتو باید جوری باشد که بتوانید به راحت لباس های آستین دار و یا ضخیم نیز بپوشید . و بهتر است اندازه قد آستین ها تا روی مچ دست بیاید تا لباسی که از زیر پوشیده اید مشخص نباشد تا زیبایی استایل خود را حفظ کنید . هنگام پرو پالتو بهتر است دست های خود را چندین بار حرکت دهید و باز و بسته کنید به جلو بکشید . به یاد داشته باشید در انجام تمامی این حرکات نباید احساس کشیدگی در قسمت ساعد را داشته باشید . و حتی موقع نشستن نیز نباید هیچ احساس کشیدگی در قسمت دامنی پالتو داشته باشید . در غیر این صورت شما در انتخاب پالتو اشتباه کردید .
پالتو کوتاه
در مورد طول پالتو به این نکته توجه کنید که پالتو هایی که روی زانو هستند مناسب برای استفاده انواع بدن و انواع قد هستند . ولی بهتر است اگر قد متوسط یا بلندی دارید سراغ انها بروید . اما اگر شما قد کوتاهی دارید و به علاوه در مناطقی هستید که زمستان های سخت ندارید از پالتو های کوتاه نیز می توانید استفاده کنید . در مورد افراد قد بلند پالتو های بلند بهتر است . سعی کنید از مدل های جلو باز که اور سایز نیز هستند استفاده کنید .

در نهایت به این نکته توجه کنید که مدل های پالتو که حالت مردانه و رسمی دارند و یا پالتو های گشاد برای پوشش دادن اضافه وزن شما گزینه مناسبی نیستند . و همچنین سعی کنید از رنگ های خنثی و تیره استفاده کنید که به راحتی با لباس های دیگر ست می شوند و علاوه بر جذب گرما سریع کثیف نمی شوند و محبوبیت زیادی در بین تمامی افراد دارند .

دیدگاهتان را بنویسید