امسال در پاییز و زمستان چی بپوشیم

اگر قرار باشد فصل‌ها عوض بشوند اما ما عوض نشویم که معادله درست از آب درنمی‌آید! امسال پاییز و زمستان چی بپوشیم؟ اصلا زیبایی دنیای مد و لباس هم به همین است، که هر سال طرح‌های تازه‌ای در انتظار فصل‌های تازه باشند.  بالاخره فصل سرما هم رسید و وقتش شده که با هم سری بزنیم به بازارها. خیالتان راحت باشد که با خواندن این گزارش می‌توانید بهترین انتخاب‌های پاییز و زمستانی را داشته باشید.

در فصول سرد باید لباس های مخصوص خودش را به تن کنید. این لباس ها غالبا نه خیلی گرم هستند و نه اینکه باعث می شوند شما از سرما به لرزه افتید. این در حالی است که بسیاری دوست ندارند ظاهر کلی لباس هایشان بهم بریزد و می خواهند همیشه ظاهر مناسبی داشته باشند.

پاییز و زمستان چی بپوشیم

کت و پالتو

پاییزی که در آن کت و پالتو نباشد، پاییز نیست. مهم‌ترین بخش ظاهر خانم‌ها هم انتخاب درست یکی از این 2 گزینه، یعنی کت و پالتو است. امسال مدل‌های کلاه‌دار دوباره برگشته‌اند. مدل‌هایی که یقه‌ها و آستین‌های گشاد دارند اول جای خودشان را در دل طراحان و بعد هم در دل مشتریان باز کرده‌اند. لباس‌های امسال شامل کمربند هم می‌شوند.

پاییز و زمستان چی بپوشیم
پالتو و کت پاییزه

ژاکت

پاییز فصل لایه‌لایه لباس پوشیدن است؛ یعنی به جای پوشیدن یک لباس گرم و سنگین، بهتر است چند لباس نازک را روی هم بپوشید تا در صورت گرم و سرد شدن دمای هوا یا در مکان‌های متفاوتی که در آنها قرار می‌گیرید، بتوانید به راحتی پوشش خود را تغییر دهید. یکی از این پوشش‌های ضروری «ژاکت» است. پوشیدن یک بلوز کاملا اندازه بدن با یک ژاکت تک‌دکمه‌ای، جلیقه یا کت جین برای این فصل بسیار مناسب است.

پلیور

پلیورهایی که از الیاف طبیعی تهیه شده‌اند، بهترین انتخاب برای این فصل هستند. پشم، کشمیر و کتان از الیافی هستند که جابجایی هوا در آنها خوب انجام می‌شود و برای لایه‌لایه پوشیدن لباس مناسب‌اند. از طرفی احتمال اینکه حساسیت پوستی ایجاد کنند نیز کم است و دوام زیادی دارند.

 

لباس‌های پشمی گرم

امسال به هر فروشگاهی که سر بزنید ردپایی از مدل‌های پشمی و بافتنی را خواهید دید. کت‌ها، ژاکت‌ها و پانچوهای طرح پشمی برگشته‌اند و خودی نشان می‌دهند. نکته مثبت در مورد طرح‌های پشمی علاوه بر گرم بودن،در متنوع بودن‌شان هم هست. اینطور نیست که فکر کنید قرار است یک پانچوی تمام پشم بپوشید، بلکه طراحان در مدل‌های پشمی دستکاری کرده‌اند و ترکیب‌هایی از پشم و پارچه و حتی پشم و چرم را ارائه داده‌اند تا سلیقه‌های مختلف را راضی نگه دارند.

شلوار

شلوارهای مخمل کبریتی که رنگ‌های متنوعی دارند و می‌توانند با بلوزهای زیادی هماهنگ شوند و شلوارهای جین با رنگ‌های تیره و متمایل به آبی نفتی، مناسب و مد این فصل هستند.

جوراب

در این فصل برای خریدن جوراب نیز باید دقت زیادی داشته باشید. انتخاب یک جوراب محکم و ضخیم می تواند هم پای شما را گرم نگه دارد و هم اینکه در صورتی که اتفاقی داخل یک چاله آب افتاید از پای شما محافظت خواهد کرد.

کفش

داشتن چکمه در فصل پاییز و زمستان یک ضرورت است بنابراین اگر می‌خواهید در این فصل پاپوشی تهیه کنید، بهتر است به جای خرید کفش، چکمه بخرید. انتخاب نیم بوت چرم، سبک و با پاشنه متوسط برای خانم ها نشانه تیزهوشی است . البته پوتین زنانه و مردانه بلند برای مناطقی که فصل بارانی بیشتری دارند، بهتر است.

پاییز و زمستان چی بپوشیم
کفش پاییزی زنانه

کفش‌ها حرف می‌زنند مشکی خالی خال خالی؟ ممکن است شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که مشکی را به بقیه رنگ‌ها ترجیح می‌دهند. اگر اینطور است اصلا نگران نباشید، چون پاییز امسال مشکی هم جایگاه ویژه‌ای دارد. اگر می‌خواهید در این جایگاه ویژه‌تر باشید سعی کنید از این رنگ به تنهایی استفاده نکنید. سراغ ترکیب مشکی با آبی لاجوردی، طوسی پررنگ و حتی سفید بروید و به این ترتیب ظاهر متفاوتی داشته باشید.

کفش‌های نوک‌تیز ممنوع>مدت‌ها بود که کفش‌های نوک‌تیز دست از سر ایده‌های طراحان برنمی‌داشتند. خبر خوب این است که بالاخره دست‌بردار شدند و جای خودشان را به گروه دیگری دادند! امسال سال کفش‌هایی است؛ که قسمت پنجه‌شان نوک گرد و راحت است؛ چه برای مهمانی‌های زنانه و چه برای خرید چکمه و نیم‌بوت‌های پاییزی. در ضمن این را هم بگوییم که تاکید طراحان روی تخت بودن پاشنه‌هاست که برای خانم‌های شاغل و فعال مژده خوبی است.

کیف چرمی

خانم ها توجه داشته باشند که اگر می‌خواهید در این فصل کیف بخرید، باید حساسیت بیشتری در مورد جنس آن به خرج دهید و «چرم و جیر» و رنگ‌های بین قهوه‌ای خاکی و قرمز گرم بهترین انتخاب‌ها هستند. وقتی کیف می‌خرید، دقت کنید اندازه آن با جثه‌تان متناسب باشد یعنی اگر ریزنقش هستید، کیف کوچک‌تر و اگر درشت‌هیکل هستید، کیفی بزرگ‌تر انتخاب کنید. اگر جثه شما و کیفتان خیلی با یکدیگر هماهنگ نباشند، ریزی و درشتی شما بیشتر به چشم می‌آید.

البته پاییز امسال بافتنی‌ها و مدل‌های پشمی امسال برای خودشان برو بیایی دارند. این برو بیا در دنیای کیف‌ زنانه هم انجام شده! یعنی امسال خیلی راحت شاهد رقابت کیف‌هایی با تکه‌هایی از بافتنی و پشم هستیم تا در روزهای سرد پاییز و زمستان تداعی‌کننده گرما باشند. برای مهمانی‌ها هم همچنان سراغ کیف‌های کوچک که ترجیحا مربع شکل هستند، بروید. گویا این مربع‌ها از تابستان تا زمستان امسال ادامه خواهند داشت.

پاییز و زمستان چی بپوشیم
کیف بافتنی

 کمربند

بستن کمربند روی شلوار امری عادی به حساب می‌آید اما باید بگویم که امسال پاییز شاهد برگشتن کمربندها و بسته شدن‌شان روی کت‌ها، ژاکت‌ها و حتی لباس‌های شب هستیم. بله! این بازگشت، یک بازگشت کاملا کلاسیک و آراسته است. بستن کمربند روی لباس‌ها آنها را به مدل‌هایی زیبا و متفاوت تبدیل می‌کند؛ مدل‌هایی که ممکن است خیلی ساده باشند اما کمربندها ظاهرشان را از سادگی دربیاورند.

 

زیورآلات

بخش مهمی از ظاهر هر خانم خوش‌پوش را زیورآلاتی تشکیل می‌دهد  که از آنها استفاده می‌کند. مدتی است که جواهرات با طراحی‌های سبک قدیمی مد شده‌اند و حسابی روی بورس هستند، اما باید بدانید که پاییز امسال، استفاده از این مدل‌ها ممنوع شده است! در عوض تمام تلاش‌تان را بکنید تا مدرن باشید. به جای استفاده از مدل‌های شلوغ و قدیمی از سبک‌های جدید و ساده استفاده کنید. لازم نیست حتما جواهر بخرید، مدل‌های تیتانیوم و نقره، ارزان اما مدرن و مناسب هستند.

 

امسال پاییز و زمستان چی رنگی بپوشیم ؟

طبق معمول هر سال با رسیدن فصل‌های سرد، رنگ‌های تیره در لباس‌ها بیشتر می‌شوند اما امسال چند استثنا هم دیده می‌شود. این استثناها رنگ‌های تند و به اصطلاح پاستلی هستند. رنگ‌هایی مثل طلایی، قرمز و آبی برای پاییز امسال جدیدترین گزینه‌های دنیای مد و لباس هستند.

دسته‌ای دیگر از طراحان هم سراغ ترکیب‌های ملایم و رؤیایی رفته‌اند، برای همین است که احتمالا شاهد لباس‌هایی با ترکیب رنگ‌های صورتی روشن و نقره‌ای یا آبی روشن و نقره‌ای خواهیم بود.  قهوه‌ای، مشکی، خاکی متمایل به قهوه‌ای، سفید برفی و طیف‌های مختلف طوسی هم به  عنوان رنگ‌های همیشه در صحنه به وفور دیده می‌شوند. به خصوص سفید برفی که تا فصل زمستان هم حضور پررنگ که نه، بی‌رنگی خواهد داشت! این رنگ مد شده تا تداعی‌کننده ملایمت باشد اما به این معنی نیست که طراحان از ترکیب آن با رنگ‌های تند و گرم روشن خودداری کرده باشند. شما هم اگر سراغ این رنگ رفتید از ترکیب آن با رنگ های مختلف لذت ببرید.

جنس 

پارچه های مخمل کبریتی ، چرم، جیر،‌ پارچه های کتانی راه راه و زبر، مخمل، بافتنی و کشباف، پارچه هایی که آستر دارند، خز و در نهایت پارچه های پشمی، پارچه های لباس های پاییزی هستند. پس به سراغ این جنس ها هنگام انتخاب بروید.

سراغ لباس های مناسب با اندامتان بروید

پاییز و زمستان چی بپوشیم ؟ یکی از مشکلات اصلی با لباس های پاییزه و به خصوص ژاکت این است که شما را چاق تر از آنچه هستید نشان می دهد و به خصوص در زمانی که لباس جفت و جور بدن بیشتر طرفدار دارد این یک مشکل بزرگ است ولی راه حل آن آسان است. به سراغ خرید ژاکت هایی بروید که جفت و جور بدن شما بافته شده باشند. از طرف دیگر می توانید به جای ژاکت، یک زیر پیراهن که نقش عرق گیر را ایفا می کند و دو لایه لباس (پیراهن) بپوشید. در این صورت دیگر نیازی به حمل ژاکت در این روزهای پاییز که هوا متغیر است را نخواهید داشت. یک مزیت دیگر ژاکت این است که اگر گرمتان شد می توانید آن را از تن بیرون بیاورید و به دور کمرتان گره بزنید. هوای پاییز نامطمئن است، خیلی اوقات همرا ه داشتن یک ژاکت مناسب ضروری است.

پیشنهادات ایده آل در مورد اینکه پاییز و زمستان چی بپوشیم

نکات مهم برای انتخاب لباس مناسب در پاییز :

چه کسی پیدا می شود که دلش نخواهد همیشه و در تمام فصول به خصوص فصل پاییز زیبا و خوش لباس باشد؟ با تغییر فصل ببینیم پاییز و زمستان چی بپوشیم ؟ در این صورت اگر شما هم جزو آن خیلی ها هستید زود دست به کار شوید و در کمد لباس تان را باز کنید. ما به شما در این مطلب  خواهیم گفت  چند دست از این لباس های پاییزی را با هم ست می کنیم تا شما بتوانید آنها را در مهمانی های پاییزه زنانه و مردانه بپوشید.

1- می توانید یک ژاکت قرمز و یا هر رنگ شاد دیگر را که با کمر یا دکمه بزرگی بسته می شود را با یک بلوز یقه اسکی سفید بپوشید. زیورآلات رنگ قهوه ای مانند آنهایی که از چرم ساخته شده اند تیپ پاییزی شما را کامل می کنند.

2- پیشنهاد شماره دو برای مهمانی های زنانه مناسب است. شما می توانید یک چکمه نیم ساق را با یک دامن بلند با طرح های هندسی و رنگ های شاد بپوشید و آن را با یک بلوز آستین بلند ساده و یک گردنبند ظریف کامل کنید. می توانید برای اینکه سردتان نشود ساق بپوشید.

3- خوب آقایان اعتراض نکنند. به فکر آنها نیز بوده ایم. خوب شما باید برای پاییز امسال یک جین خاکستری بخرید. در روزهای پاییز دست از سر جین های آبی بردارید و شلوار جین خاکستری تان را با یک پیراهن یقه اسکی یا یقه گرد ست کنید.

4- چند وقتی است که ژاکت های فانتزی زیبا برای دختر خانم ها به بازار پاییزه آمده است. شما می توانید یکی از این ژاکت های کوتاه به رنگ شاد را با یک بلوز نازک به رنگ های سفید و بنفش روشن و شلوار جین ست کنید.

5- پوشیدن تونیک های پشمی وبافتنی بلند در این فصل غوغا می کند. می توانید این تونیک ها را با یقه اسکی و آستین های تا آرنج به همراه ساق بپوشید.

6- پیشنهاد شماره 6 ما هم مخصوص آقایان است و آن خرید یک شلوار کتانی مشکی است. شلوار کتانی مشکی هم بسیار شیک است و هم به شما ظاهر رسمی تری می بخشد. می توانید این شلوار را با بلوز یشمی ست کنید. همچنین این شلوار با ژاکت بی آستین بسیار زیبا می شود.

7- آقایان می توانند تیپ لباس پاییزی شان را با خرید یک کت مخمل کبریتی، کامل کنند. رنگ های شتری، قهوه ای و حتی سدری برای پاییز ایده آل است. خوبی این کت ها این است که هم با شلوار جین ست می شوند و هم با شلوار پارچه ای.

خرید پاییزی برای کودکان دلبندمان

پاییز و زمستان چی بپوشیم
لباس پاییزه کودکان

وقتی بوی مهر می آید کم کم وقت آن است که لباس های آستین کوتاه کودکان را جمع کنید و لباس های دیگری را مهمان جارختی تان بکنید. در ترتیب دادن جارختی و یا کمد لباس پاییزی کودکتان نکات زیر را در نظر بگیرید:

جوراب

بهتر است از هر رنگ جوراب، دو جفت بخرید. در این صورت اگر کوچولوی شما یک لنگه از جورابش را گم کرد هنوز سه لنگه دیگر دارد.

تی شرت

خرید چند تی شرت برای لباس پاییزه بچه ها هم بد نیست چون آنها وقتی به کلاس درس می رسند، ژاکت و کت را از تن بیرون می آورند. در این شرایط لباس آستین بلند هم برای هوای پاییزی کلاس شاید گرم باشد و هم سر آستین های آن در اثر تماس مداوم با میز کثیف می شود.

سوئیت شرت

کاپشن برای لباس پاییزی کودک خیلی زود است. به جای آن ‌چند سوئیت شرت رنگی برای روزهای آغاز مدرسه اش بخرید.

دستکش، کلاه و روسری

برای کودک خود به سراغ خرید دستکش های گران نروید چون دستش در حال رشد است. پارچه های ضد آب بهترین انتخاب برای دستکش هستند، بهتر است دستکش پاییزی از جنس پشم نباشد چون پس از شست و شو و یا حتی زیر باران خیس شدن دیر خشک می شود.

دیدگاهتان را بنویسید