انتخاب لباس مناسب ، مطابق با رنگ پوست و چهره

دقایقی چند با ما باشید تا تکنیک های لازم را برای بهترین انتخاب برشمریم

نحوه انتخاب لباس مناسب

تصمیم دارید لباس شیک بخرید لباس مورد نظرتان باید مناسب با رنگ چهره تان باشد. چطور؟

تعداد زیادی از ما عادت داریم لباسهایمان را از بین چند رنگ سیاه، سفید و خاکستری انتخاب کنیم از پوشیدن لباسهای رنگی پرهیز می کنیم.

خیلی ها هم فکر می کنند لباس رنگی به آنها نمی آید و برعکس با رنگ مشکی جذاب تر میشوند. این افراد خود را از لذت پوشیدن لباس های رنگی محروم می کنند و به کرار لباسهای تیره و کدر می پوشند. در صورتی که شخصیت افراد با لباس های رنگی بیشتر آشکار می شود.

دغدغه بیشتر افراد انتخاب لباس مناسب بر اساس مد است و این خود اشتباه بزرگی است. لباس باید به اندام و چهره شما بیاید که این موضوع در مد فقط برای عده ای خاص در نظر گرفته میشود.

پیشنهاد می کنم از رنگ مشکی کمتر استفاده کنید.

رنگ هایی که شما را جذاب تر نشان میدهند انتخاب کنید. این موضوع سلیقه شما را به نمایش می گذارد.

لباس مناسب پوست
لباس مناسب پوست

 

رنگ لباس مناسب پوست تیره

رنگ پوستتان تیره است؟ خوب شما باید لباسی را انتخاب کنید که تیره نباشد. این اختلاف رنگی که در چهره و لباس شما به وجود می آید شمارا جذاب تر می کند.

هر چه درجه تیرگی پوستتان بیشتر باشد از رنگ های روشن تری استفاده کنید و از رنگ های تیره مثل مشکی، قهوه ای، سرمه ای دوری کنید. رنگ های انتخابی شما باید با رنگ چهره تان در تضاد باشد. رنگهایی مثل خاکستری، صورتی، سفید، آبی روشن جذابیت را بیشتر کرده و سلیقه شما را بهتر جلوه میدهد.

رنگ‌های قرمز، فیروزه‌ای و سبز نعنایی هم گزینه های مناسبی برای پوست های تیره هستند.

رنگ لباس مناسب پوست گندمی

گندمگون ها پوستی روشن تر از گروه قبل دارند. توصیه ای که به این افراد داریم این است که از رنگهای مشکی، صورتی، زرشکی، بژ، سرمه‌ای و لاجوردی بیشتر استفاده کنند. در این گروه با تنوع رنگ چشم و مو مواجه هستیم که این امر باعث می شود اکثر رنگها بغیر از سبز پسته ای، بنفش کم رنگ و قهوه ای تیره به آنها بیاید.

رنگ لباس مناسب پوست خیلی روشن

افرادی که پوست خیلی روشن با چشمان و موهای روشن دارند در انتخاب رنگ لباس دقت داشته باشند که از رنگ مخالف پوستشان بیشتر استفاده کنند. از رنگ سفید و آبی روشن دوری کنید. رنگهای آبی ملایم، آبی پررنگ و قهوه ای مناسب این نوع پوست هستند.

برای ایجاد تضاد بین پوست و لباس از رنگ های خشن و روشن بیشتر استفاده کنید و از رنگ های گرم مثل قرمز، صورتی، نارنجی، زرد و ارغوانی دوری کنید.

انتخاب لباس مناسب پوست
انتخاب لباس مناسب پوست

رنگ لباس مناسب پوست معمولی

پوستهای معمولی نه تیره هستند و نه روشن. این گونه افراد از بیشتر رنگ ها می توانند استفاده کنند. رنگ های روشن و تیره با پوستشان در تضاد است بنابراین می توانند از دو طیف رنگی روشن و تیره استفاده کنند. در صورتی که رنگ لباس بالاتنه خود را با رنگ چشم هماهنگ کنند جذابیت فوق العاده ای پیدا خواهند کرد.

توصیه میشود این گروه از رنگهای بژ، آبی، سورمه ای، گندمی، مشکی و صورتی استفاده کنند و از رنگ های مغز پسته ای، بنفش، قهوه ای تیره و قرمز پرهیز کنند.

رنگهایی که به رنگ پوست نزدیک باشد رنگ های مناسبی برای این افراد نیستند. مثل رنگ زیتونی و قهوه ای برای افراد با پوست زیتونی.

رنگ لباس مناسب پوست هایی با تن گرم

در صورتی که شما پوستی با ته مایه گرم متمایل به زرد دارید. رنگهای نارنجی و قرمز شما را جذاب تر می کند.

البته انتخاب رنگ این گروه به رنگ مو و چشم هم وابسته است. اگر چشم و موی مشکی یا تیره دارید بیشتر از رنگهای آبی روشن و صورتی استفاده کنید. این دو رنگ را می توانید با رنگ های خاکستری و سرمه ای و سفید به خوبی ست کنید.

حال اگر موهای زیتونی با چشمانی قهوه ای دارید رنگ نارنجی انبه ای و پرتقالی گزینه هایی مناسب برای شما هستند. این رنگ ها را با قهوه ای شکلاتی و سفید ست کنید.

رنگ قرمز مناسب برای این گونه افراد قرمز متمایل به ارغوانی و یا رنگ شرابی می باشد. این رنگ ها را نیز می توانید با رنگ سیاه، سفید، سرمه ای و خاکی به خوبی ست کنید.

رنگ لباس مناسب برای پوست هایی با تن سرد

رنگ سبز نعنایی و زرد لیمویی رنگ های بسیار فوق العاده ای برای پوست هایی با ته مایه سرد هستند. این رنگ ها را در انتخاب شال و بلوز و جواهرات می توانید به کار ببرید.

رنگ های شکلاتی و خاکی را می توانید با رنگ زرد لیمویی و سبزهای تیره و پررنگ را با رنگ سبزنعنایی ست کنید. تجربه بی نظیری است که ارزش امتحان را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید