چگونه لباس های خود را بدون اتو صاف کنیم ؟

شما چه راه حل هایی برای صاف کردن لباس بدون اتو دارید ؟

گاهی اوقات شما شرایط مساعدی برای اتو کردن لباس های خود را ندارید . این شرایط ممکن است در مکان های مختلفی اتفاق بیافتد . اما بهتر است این مقاله را مطالعه کنید تا با چند روش ساده صاف کردن لباس بدون اتو اشنا شوید .
لباس صاف بدون اتو
یکی از روش هایی که موجب از بین رفتن چین و چروک لباس می شود بخار آب است . حال شما میتوانید این بخار آب را به وسیله کتری در حال جوش که با فاصله نیم متری از لباس خود گرفته اید ایجاد کنید . و یا هم دوش آب گرم حمام را به مدت 15 دقیقه باز کنید و تمام در و پنجره ها را ببندید تا بخار آب گرم از آن خارج نشود . و لباس خود درون حمام از نقطه ای آویزان کنید تا بخار به تمام قسمت های آن بخورد .
بخار آب
روش دیگر برای از بین بردن این چروک ها گرما است . شما می توانید به طریق ها مختلف گرما را ایجاد کنید و از آن برای از بین بردن چروک های لباس خود استفاده کنید . از جمله روش های بسیار قدیمی این است که می توانید درون یک قابلمه آب بریزید و تا رسیدن آن به نقطه جوش صبر کنید . سپس قابلمه گرم را روی سطح لباس بکشید تا صاف شود . و یا اینکه اگر اتو مو در دسترس دارید با تنظیم دما در نقطه مناسب و مراقبت از اینکه لباس یا دستتان نسوزد می توانید از اتو مو استفاده کنید . روش دیگر برای انجام این کار استفاده از سشوار است . دمای سشوار را در بالاترین نقطه تنظیم کنید و با فاصله ی کمی سشوار را بگیرید تا چین های لباس باز شود . البته سشوار برای لباس های نخی بهتر جواب می دهد .
قابلمه آب در حال جوش
از روش های دیگر رطوبت است . لباس های چروک خورده خود را به همراه یک عدد لیف مرطوب و یا جوراب مرطوب درون خشک کن لباسشویی بیاندازید و دمای آن را روی کمترین حالت تنظیم کنید و زمان ان را نیز روی پنج الی ده دقیقه تنظیم کنید . پس از پایان لباس های خود را کاملا صاف پهن کنید تا در همان حالت خشک شوند . جالب است بدانید سرکه در این مورد نیز بسیار کاربردی است و شما می توانید با ترکیب کردن یک پیمانه سرکه با سه پیمانه آب و اسپری کردن آن روی سطح لباس و سپس قرار دادن ان در معرض هوا سطح لباس را کاملا صاف کنید .
صاف کردن لباس به وسیله یک پارچه مرطوب دیگر در خشک کن لباسشویی
و در نهایت این نکته را یاد آوری میکنم که امروزه در بازار اسپری ضد چروک لباس نیز وجود دارد و شما می توانید با تهیه ان و اسپری کردن به سطح لباس وقتی که مرطوب است لباس خای خود را صاف کنید .
اسپری ضد چروک

دیدگاهتان را بنویسید