چگونه بلوز زنانه مناسب بخریم ؟

راهنمای خرید بلوز

اگر نگاهی به داخل کمد بسیاری از خانم های خوش سلیقه بیاندازید متوجه می شوید که بسیاری از این بلوز ها را تنها یکی دو بار پوشیده اند . و دلیل این است که موقع خرید به بسیاری از نکات توجه نکرده اند . بهتر است بدانیم که کلمه بلوز ریشه ای فرانسوی دارد . و به معنای لباس گشاد مناسب بالا تنه می باشد . البته امروزه با پیشرفت صنعت مد تنوع لباس های مختلف بالا رفته و بلوز هم از این قائده مستثنی نیست . بلوز ها جزو لباس هایی هستند که از آنها هم می توان به عنوان لباس راحتی در خانه و یا به عنوان لباسی شیک در مهمانی ها استفاده کرد .
انواع بلوز زنانه
اولین نکته در هنگام خرید بلوز توجه به سایز آن می باشد . و بهتر است سایز دور کمر و سایز دور سینه خود را بدانید . علاوه بر این باید به نکته توجه کنید که بلوز مناسب فصلی باشد که میخواهید از آن استفاده کنید . به عنوان مثال بلوز های تابستانه باید کاملا  سبک و خنک باشند ولی بلوز هایی که قرار است در فصل سرما از آنها استفاده کنید بایستی گرم باشند و ضخامت خوبی برای گرم نگه داشتن بدن در روز های سرد را دارا باشند .
انواع بلوز زنانه
جنس و طرح بلوز . تنوع طرح و پارچه در تولید بلوز های زنانه به شدت زیاد است . از جمله پارچه های پر مصرف در تولید بلوز زنانه می توان به پارچه های ساتن و توری و جین و تریکو و کشی و گیپور و نخی و … اشاره کرد . همچنین که طرح های بلوز به صورت کلی به چهار دسته جامع تقسیم می شوند که شامل راه راه و چهارخانه و طرح دار و ساده می باشد .
انواع بلوز زنانه
نگه داری بلوز . اگر بلوزی که خرید کرده اید از نوع مجلسی بوده و با سنگ های زینتی و نگین و … تزئین شده بهتر است قبل از شست و شو به اتصال محکم آنها به لباستان مطمئن باشید . معمولا تولید کننده گان اطلاعات خاصی از نحوه شستشو لباس را با اتیکت به آن متصل می کنند و بهتر است به آن توجه کنید . بهتر است به جنس بلوز و درجه آب مناسب برای آن را بدانید و دمای لباسشویی را تنظیم کنید . و پس از شست و شو لباس را کاملا صاف پهن کنید و بعد از خشک شدن تا کرده و درون کمد قرار دهید یا آویز کنید . اما هیچگاه لباس را مچاله نکنید .
انواع بلوز زنانه
در پایان به این نکته توجه کنید که بلوز زنانه متفاوت از پیراهن زنانه می باشد . بلوز ها معمولا روی باسن قرار می گیرند و از آن پایین تر نمی روند و گاها حتی روی ناف یا بالای ناف قرار می گیرند . اما پیراهن ها حالت بلند دارند و تا روی باسن می آیند و برای استفاده در موقعیت های مختلف مناسب می باشند . و نکته مهم تر این است که پیراهن ها دارای دکمه و یا زیپ می باشند اما بلوز ها فاقد دکمه یا زیپ هستند و معمولا از قسمت بالای سر پوشیده می شوند .

دیدگاهتان را بنویسید