چگونه یک مینی کافی شاپ کوچک در منزل یا محل کارمان داشته باشیم؟

قهوه یکی از نوشیدنی های محبوب ودلچسب است که دوست داران زیادی دارد این نوشیدنی خوش طعم مدتی است که جایگاه ویژه ای در بین خانواده های ایرانی باز کرده است در این مبحث سعی دارم با روش تهیه مدلهای محبوب قهوه -قهوه ترک-قهوه فرانسوی-اسپرسو اشنا شویم .
قهوه چیست ؟
قهوه از دانه های درخت قهوه که سبز رنگ و دارای خواص دارویی بیشماریست بدست می آید این دانه ها بخودی خود قابل آشامیدن نیستند این دانه های سبز رنگ جهت تهیه قهوه دلچسب قابل استفاده فراوری و برشته و بو داده میشوند .
قهوه و انواع آن چیست؟

قهوه های کشت شده در دنیا همه از یک نوع نیستند ولی بیشترین فراوانی کشت مربوط به دو نوع عربیکا و روبوستا میباشد .
قهوه عربیکا بیشترین فراوانی کشت و محبوبیت را در بین قهوه نوشان دارد این نوع قهوه کافیین کمتر و طعم مطبوع تر وتلخی کمتری نسبت به سایر هم نوعان خود دارد .
قهوه روبوستا  این نوع قهوه کافیین و تلخی بیشتر وچربی کمتری نسبت به قهوه عربیکا دا

مضرات قهوه: ۲۵ عارضه‌ جانبی قهوه که باید بدانید - مجله کسب و کار بازده

و اما چگونه در منزل یا محل کار یک فنجان قهوه دلچسب تهیه نماییم؟
فقط کافیه بدونین چه نوع قهوه ای باب میلتان است .
1-قهوه فرانسوی   برای تهیه این نوع قهوه باید از دستگاه های قهوه ساز فیلتر داردار استفاده کییم اکثر برند های قهوه ساز اروپایی از این مدل دستگاه ها که طرز کارشان بسیار ساده است تولید میکنند فقط کافیست به مقدار مورد نیاز آب در مخزن دستگاه پر وپودر قهوه با درجه آسیاب متوسط را در محل فیلتر ریخته دستگاه را روشن کنیم پس از لحظاتی قهوه شما آماده است.

Philips Daily Collection Siyah Filtre Kahve Makinesi

قهوه ترک    برای تهیه این نوع قهوه که بیشترین طرفدارو تو دنیا داره یک قهوه ساز مخزن دار یا بدون مخزن که مخصوص قهوه ترک هستند تهیه نموده در قهوه سازهای مخزن دار آب را به اندازه مخزن پر وپودر قهوه که درجه آسیاب آن کاملا ریز شده را اضاف نمایید در دستگاه های بدون مخزن بسته به اینکه چند فنجان قهوه آماده می کنید باید برای هر فنجان یک قاشق غذاخوری قهوه به قهوه جوش اضافه کنید و حالا دکمه را فشار دهید تا قهوه اشتها آور اماده شود .

قهوه جوش مخزن دار

 

 

 

 

Karaca Hatır Hüp Türk Kahve Makinesi Antrasit

 

 

قهوه جوش بدون مخزن

 

 

GoldMaster Kahvem In-6332 Türk Kahve Cezvesi - Inox

اسپرسو   برای تهیه این نوع قهوه به اسپر سوساز نیاز دارید فقط کافیست از پودری که درجه آسیاب آن در حد ریز باشد برای هر فنجان 8 تا 9 گرم به فیلتر پورتا ودستگاهی که اصطلاحا قاشق نام دارد اضاف وبا تامپر فشاری 9تا15 بار وارد نمایید تااسپرسویی دلچسب برایتان تهیه نماید .

Philips 4300 Series Ep4346/70 Tam Otomatik Espresso Makinesi

مجموعه فیزا با خرید مستقیم از سایت و یا فروشگاه های انواع برندهای ترک واروپایی هر نوع قهوه ساز دلخواهتان را برا یتان تهیه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید