7 معیار مهم در انتخاب سیستم همکاری در فروش

همکاری در فروش به عنوان یکی از محبوب ترین روشهای کسب درآمد از اینترنت محسوب می شود: هم در بین بازاریابان و هم در بین افرادی که سرمایه ای برای شروع یک تجارت حرفه ای دارند. مهمترین معیار هایی که باید در انتخاب سیستم همکاری در فروش در نظر بگیرید را به تفصیل در زیر آورده ایم:

 

۱- عدم تمرکز تولید کنندگان بر تولید:

همکاری در فروش روشی ارزان برای برندینگ محصولات و خدمات نو به حساب می آید حال آنکه هیچ تولید کننده ای به این سمت حرکت نمیکند و این درد بزرگ ماست که تولید کننده فقط بر تولید تمرکز دارد و در اکثر موارد برای فروش برنامه ریزی درستی انجام نمی دهد.

۲- تولید کنندگانی که به این سمت می روند، متأسفانه اعتقادی بر تخصصی بودن این وادی ندارند و این باعث شکست آنها می شود. (البته من تولید کننده ای ندیدم که برای معرفی محصول یا سرویس نو خود، از  سیستم همکاری در فروش بهره بگیرد و این مورد را از روی تجربه در بازار عرض میکنم.)

۳- عدم آگاهی کافی با روشهای بازاریابی:

سیستم های همکار فروش متعدد موجود، فکر میکنند وجود سایت و سیستم همکاری به تنهایی یعنی موفقیت غافل از اینکه بازاریاب آنها اگر نداند با چه روشهای حرفه ای باید بازاریابی کند، این سیستم ها هستند که باید تعطیل کنند!

۴- در نظر گرفتن نیازهای مشتریان و کاربران محصول:

نوع خدمات و محصولات ارائه شده از طریق سیستم های همکاری در فروش، باید به سمتی حرکت کند که بخشی از نیازهای اصلی افراد را تأمین کند و از محصولات سرگرم کننده و فانتزی صرف فاصله بگیرد. در واقع نیاز به محصولاتی جدید و دارای ارزش واقعی در زندگی افراد در کنار محصولات فعلی کاملاً مشهود است البته محصولات فعلی هم باید با کیفیت بسیار بالاتر عرضه شوند.

۵- اصلی ترین رکن احترام به مخاطبین :

سیستم های همکاری در فروش باید به یک نکته توجه ویژه داشته باشند و آن اخلاق تجاری است. این عزیزان باید توجه داشته باشند راه اندازی سیستم یعنی تقبل مسئولیت تأمین محصولات و خدمات ارائه شده در سایت، ارسال به موقع، ارائه پشتیبانی برای این محصولات و خدمات، تسویه حساب منظم و روشن با بازاریابان و تأمین آموزشهای مورد نیاز برای بازاریابی محصولات سیستم.

بهتر است مدیران و کارکنان در راستای فروش دانش کافی را داشته باشند لذا آموزش اهمیت بالاتری از سرمایه گذاری و هزینه کردن در این زمینه را دارد مدیرانی که صرفاً با ۲ ۳ میلیون تومان دست به کار می شوند (و البته در تجربه ای که من با آن درگیر شدم، با ۱۰۰هزار تومان هم این اتفاق نیفتاد!) باید بدانند که سایت و سیستم و محصولات چیزهای ابتدایی همکاری در فروش هستند و آنچه دوام کار آنها و بازاریابان را تضمین میکند، آموزش صحیح برای فروش است و البته هزینه کردن برای این آموزشها. آموزش چیزی نیست که قابل کپی کردن از بقیه چیزها باشد و دل به کپی پیست معروف خوش کنید!

سیستم همکاری در فروش

همکار فروش

۶- پشتیبانی از محصول و ارسال به موقع:

مدیران باید توجه داشته باشند، در بین انبوه سیستم های همکاری در فروش، پشتیبانی، محصولات متنوع و با کیفیت، آپتایم بالای سرور سیستم، آموزش مناسب برای بازاریابان و ارسال مرتب و مسئولانه محصولات از مواردی هستند که بازاریابها را تشویق به همکاری با شما می کنند. اما چیزی که به جرأت میگم در صنعت همکاری در فروش ایران جایگاهی ندارد و در واقع ۹۹٪ افراد فعال در این صنعت آشنایی با آن ندارند، طرح های پاداش دهی به بازاریابان است که با کمال تأسف بعد از مطالعه این متن همه متخصص این قضیه خواهند شد!!!!

اینکه برای پرداخت پورسانتهای بازاریابان از روشهای خاص استفاده کنید و در چهارچوبهای خاص پرداخت داشته باشید، با جوایز و هدایای خاص و کلاً هر نوع عملی که نوع پرداخت شما رو متمایز کنه و اون رو برای بازاریابها جذاب جلوه بده، میتونه در موفقیت بیشتر سیستم شما نقش داشته باشه… .

7- حالا وقتشه به سراغ بازاریابها بریم:

  • سیستم همکار فروش شما هرچی که باشه از یک قاعده مستثنی نیست و اونم اینه که وقتی شما از اون پول در بیارید، اون میشه بهترین سیستم همکاری در فروش دنیا! پس وقتی دنبال بهترین سیستم میگردید، باید توجه کنید که شخص شما با چه سیستمی میتونه بهترین ارتباط رو برقرار کنه. این شمایید که بهترینها رو می سازید… .
  • بعد از انتخاب سیستم مناسب باید توجه داشته باشید بازاریابی اینترنتی فقط داشتن یک وبلاگ یا سایت و ارسال ایمیل انبوه نیست! برای بازاریابی اینترنتی باید اننتظاراتتون رو با مدیر سیستم خودتون در میان گذاشته و از او جواب بخواهید. از او آموزش بخواید، پشتیبانی برای آموزش بخواید، ازش بخواید تا برای معرفی صحیح محصولات کمکتون کنه (البته این در مورد کپسول عشق و لیزر انگشتی و … نیست که درباره محصولات درست و حسابی است!) از مدیر سیستم بخواید تا اطلاعات کامل درباره محصولات رو منتشر کنه تا شما در وب سایتها، وبلاگها، انجمن ها، جمع های دوستان و … از اونها استفاده کنید.
  • بازاریاب اینترنتی عزیز، همیشه به یاد داشته باشید که بازاریابی اینترنتی به معنی صرفاً اینترنتی بودن نیست، برای فروش محصولات سیستم همکاری در فروشتون میتونید حتی آگهی روزنامه بدید و تراکت پخش کنید. من شخصاً توی شهری مثل مشهد با توزیع تراکت های معمولی، تونستم بازی بفروشم!
  • قبل از شروع به کار با یک سیستم خاص، حتماً به نرخ پورسانت و مقدار آن توجه داشته باشید. اگر قرار باشه ۶۰٪ ۵۰۰۰ تومن رو پورسانت بگیرید برای محصولی که با قیمت بهتر و با شرایط بهتر توی بازار عرضه میشه، این دلیل بر خوبی محصول نمیشه. حتماً دقت داشته باشید که محصولات سیستم، اینقدر سوددهی داشته باشند که بعد از هزینه های تبلیغاتی، چیزی هم نصیب شما بشه!

 

 

سیستم همکاری در فروش
همکار فروش

چک لیست انتخاب سیستم همکاری در  فروش

با توجه به تعدد سیستم های همکار فروش در سطح اینترنت ذکر نکاتی در مورد انتخاب سیستم مناسب لازم به نظر می آید:

۱. به میزان پورسانت محصولات توجه داشته باشید و اینکه هزینه تبلیغ و معرفی این محصول برای شما تا چه اندازه خواهد بود.

۲. آیا مدیر سیستم در راستای معرفی و فروش محصولات، آموزشهایی در نظر گرفته است؟ توجه داشته باشید که برای کسب درآمد از اینترنت از طریق سیستم های همکاری در فروش، نیاز به آموزش دارید و باید بدانید که کلیت درآمد اینترنتی چیست و چگونه می توان کسب و کار اینترنتی ساخت. (به همین منظور، پس از عضویت در سیستمهای همکاری در فروش می توانید از بخش آموزش رایگان کسب درآمد از اینترنت در راستای ارتقاء فروشتان بهره بگیرید که در واقع معلم شما در مسیر پیشرفت در کسب و کار اینترنتیتان خواهد بود.)

۳. به شرایطی که محصول در آن به فروش می رسد توجه کنید. برای مثال هزینه ارسال، نحوه ارسال، مدت زمان ارسال، نحوه پرداخت وجه و … . معمولاً سیستم های همکاری در فروش ایرانی از شیوه پرداخت در زمان تحویل استفاده می کنند یعنی پس از ثبت سفارش خریدار و تحویل سفارش به وی، وجه محصول توسط مأمور پست دریافت شده و به شرکت منتقل میشود. با این حساب خریدی که شما امروز انجام داده اید در بهترین حالت ۱۰ روز طول خواهد کشید که پورسانت آن محاسبه شود و به حسابتان در بخش کاربری سایت واریز گردد!!! البته این خوش بینانه ترین حالت بود.

عده ای از افراد معتقدند که این شیوه دریافت وجه، باعث فروش بیشتر و جلب اعتماد مشتری می شود. اما به نظر من چنین حرفی کاملاً نادرست است و راه ایجاد اعتماد در مشتری می تواند متفاوت از این شیوه باشد. برای مثال معرفی کامل مدیر سایت یا فروشگاه یا شرکت و سوابق وی نقش بسیار مهمی در ایجاد اعتماد در خریدار ایفا می نماید. با روشهایی اینچنینی است که یکی از بزرگترین شرکتهای Affiliate Marketing دنیا یعنی SFI Marketing Group هرگز از شیوه پرداخت در زمان تحویل استفاده نمی کند. اگر به بخش فروشگاهی SFI یعنی Triple clicks مراجعه نمایید و مبادرت به ثبت سفارش کنید یعنی در واقع از این فروشگاه خرید انجام دهید، شاهد انواع روشهای تسویه حساب خواهید بود به جز پرداخت در زمان تحویل!!

۴. رابطه بین حداقل پرداخت و سطح پورسانتها را بررسی کنید. وقتی پورسانت محصولات پایین و حداقل پرداخت بالا باشد، دوام آوردن در سیستم تا حدودی دشوار خواهد شد. همچنین به تعداد دفعات پرداخت در طول ماه توجه کنید.

۵. به عنوان آخرین نکته، به نو و جدید بودن محصولات توجه داشته باشید یعنی اینکه تا به حال مانند آنها وجود داشته یا نه. این مورد نیز در موفقیت شما بسیار مؤثر خواهد بود. محصولات نو یعنی امکان یافتن مشتریان بیشتر نسبت به محصولات معمول.

 

سیستم همکاری در فروش
همکار فروش

دیدگاهتان را بنویسید