خرید لاک ناخن

لاک ناخن یکی از وسیله های قدیمی و پرطرفدار است که بانوان از آن برای زینت ناخن های دست خود استفاده کرده و میکنند. نام انگلیسی این وسیله nail polish میباشد. خانم ها همواره در خرید و استفاده از لوازم ارایشی دغدغه های خود را دارند. برای استفاده از لاک ناخن دغدغه آنها خرید لاک ناخن باکیفیت, استفاده از لاک مناسب و نکاتی است که باید رعایت کنند. خواص مناسب یک لاک شامل سهولت استفاده, زمان مناسب خشک شدن, جلوه لاک و پایداری آن میباشد.

یک لاک خوب باید اثر صافی را بر روی ناخن بگذارد و نهایتا 5 الی 7 روز روی ناخن بماند. ماده اصلی لاک شامل نیترو سلولوز میباشد که با تخیر حلال ترکیب شده با آن لایه نازکی از نیتروسلولوز به جای میگذارد. مواد سازنده لاک شامل نیترو سلولز, استون, آمین استات, بوتیل استیارات, صمغ استری و عطر و رنگ میشود. در این مقاله به تاریخچه, انواع آن, نکات استفاده و نحوه استفاده از آن میپردازیم.

لاک ناخن و تاریخچه آن

لاک ناخن اندکی بعد از عصر برنز که بشر موفق شد برگ حنا را آسیاب کند با ارایش ناخن آشنا شد. در اوایل از پودر بلور و طلا و سنگ مالاکیت استفاده کرد. ریشه این اختراع به عطرشناسی در هند و خاورمیانه ارتباط دارد. رنگ لاک در قدیم به معنای قدرت قبیله ای بوده به صورت نمادین و مفهومی استفاده میشده است.

لاک ناخن و تاریخچه آن
لاک ناخن و تاریخچه آن

مردم در جاهای مختلف با توجه به امکانات موجود در اطراف آنها برای زینت دادن به لاک ها استفاده میکردند. سابقه ارایش ناخن به چیزی حدود 2500 سال پیش قبل از میلاد مسیح باز میگردد و طبق یافته ها از چین آغاز شده است.

در ابتدا با استفاده از سفیده تخم مرغ، ژلاتین و رنگ های گیاهی لاک ها را تزئیین میکردند. لاک ها علاوه بر استفاده زینتی جهت محافظت از ناخن در برابر شکنندگی و خشکی هم استفاده میشوند.

 

 


از انواع لاک ناخن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کروم

    لاک ناخن کروم
    لاک ناخن کروم

    ترکیب این لاک با لاک آینه ای بسیار جذاب میشود. اگر اهل زرق و برق نیستید این لاک بسیار مناسب شماست. بدی این لاک این است که ممکن است ورقه ورقه شده و یا خط بیوفتد. برای استفاده از آن بهتر است که به آرایشگاه بروید. این لاک برای فصل پاییز و زمستان بسیار مناسب است.

    قبل از استفاده از لاک کروم باید سطح ناخن خود را مانیکور کرده و یا سوهان بکشید تا سطح ناخن صاف باشد. سپس رن مورد علاقه خود را به ناخن خود بزنید و منظر بمانید تا خشک شود .

هنگامی که ناخن ها خشک شد به وسیله فرچه یا ابر سایه چشم پودر کروم را به ناخن های خود بمالید تا پودر جذب ناخن شود و حالت آینه ای یا براق را پیدا کند. اگر به پودر کروم دسترسی ندارید می توانید از پودر سایه چشم اکلیلی متالیک استفاده کنید .که مانند پودر کروم حالت براقی به ناخن های شما می دهد .

  • لاک آینه ای یا حرارتی

    لاک ناخن آینه ای
    لاک ناخن آینه ای

    اخیرا این نوع لاک ناخن ها بسیار در بین مردم محبوب شده و فروشگاه ها پر از این نوع لاک شده اند. لاک های آینه ای درخشندگی و براقی چشم نوازی دارند. این نوع لاک بیشتر شبیه به آلومینیم یا فلز است. این لاک  بسیار براق است و جلوه  و بافت بسیار جالبی دارد. اصطلاح آینه به دلیل بازتابی است که این لاک دارد.

    پیش از درست کردن لاک کروم یا لاک آینه ای باید ناخن های خود را تمیز و مرتب کنید. بعد از این کار لاک را زده و پودر کروم را بر روی آن بریزید.

ژله ای

لاک ناخن ژله ای
لاک ناخن ژله ای

این لاک ها امسال به دلیل دوام و ماندگاری بالا  بسیار ترند شده اند. اما مشکلی که دارند برای استفاده از این لاک ها حتما باید به سالن های زیبایی و آرایشی بروید چون نیاز به مهارت بالا و زیرسازی و دستگاه یووی دارند. البته مدلی هم وجود دارد که نیاز به دستگاه یووی ندارد اما دوام آن کمتر است.

استفاده از این لاک برای ناخن های خشک بسیار محبوب است. به دلیل آبرسانی به ناخن این لاک کمتر باعث خشکی میشود و دوام آن بیشتر است. این لاک نسبت به مدل های دیگر تنوع رنگ بیشتری دارد. این لاک روی ناخن های طبیعی استفاده شده و روی کاشت قطور میشود.

  • لاک تَرَک

    لاک ترک
    لاک ترک

این نوع لاک ناخن همانند براق کننده بر روی لاک دیگری قرار میگیرد. این نوع لاک بعد از خشک شدن ترک میخورد و جلوه جالبی را به ناخن میبخشد. برای استفاده لاک زیرین مانند کروم زده میشود و پس از خشک شدن این کار روی لاک اولیه زده میشود. بعد از چند ثانیه و خشک شدن جلوه آن کم کم نمایان میشود.

  • کریستالی

    لاک ناخن کریستالی
    لاک ناخن کریستالی

این نوع لاک به وسیله اضافه شدن اکلیل به لاک تولید شده و رنگ بندی و اشکال مختلفی دارد. این لاک ها برای فصل تابستان بسیار مناسب هستند. دوام این لاک ها نسبت به لاک های معمولی بیشتر است.

استفاده از فیکساتور برای این لاک ها بسیار ضروری است. روقه ورقه شدن در این لاک ها بیشتر به چشم میآید. ایراد این لاک این است که پاک کردن آن زحمت فراوانی دارد. با ایراداتی که دارد زحمت کشیدن برای آن ارزشش را دارد.

  • شنی

    لاک ناخن شنی
    لاک ناخن شنی

این نوع لاک همانند لاک ناخن های مخملی میباشد و رنگ های متنوعی در بازار وجود دارد. این لاک برای فصل تابستان بسیار محبوب است. ترکیب این لاک با لاک های دیگر جلوه بسیار زیبایی به دستتان خواهد بخشید.

پاک کردن آن کمی سخت است اما نه به اندازه لاک های اکلیلی. فیکساتور ها برای این لاک بهتر است که مورد استفاده قرار گیرند. ست کردن آن با رنگ لباس خود با توجه به تنوع رنگ آن ساده است.

  • مخملی

    لاک ناخن مخملی
    لاک ناخن مخملی

یکی از جالب ترین لاک های عرضه شده لاک مخملی است که جدیدا وارد بازار شده و رنگ های شاد و متنوعی دارند.  این لاک ها جدیدا به بازار امده, با این حال استفاده از آن بسیار سرع تر از لاک های دیگر جا افتاد. استفاده از این لاک ها ساده است و همانند لاک های دیگر میباشد. بر خلاف لاک های شنی و کریستالی پاک کردن آنها دشوار نمیباشد.

ابتدا ناخنها را برق ناخن بزنید. ( میتوان به جای برق ناخن از لاک معمولی هم استفاده کرد)، علت زدن برق ناخن یا لاک معمولی فقط ایجاد حالت چسبندگی جهت انجام لاک مخملی است. بنابراین فرقی ندارد که برق ناخن یا لاک زده شود. از هر رنگ لاک که در دسترس باشد می توان روی ناخن استفاده کرد.

  • نئونی

    لاک ناخن نئونی
    لاک ناخن نئونی

این لاک قبلا مد بوده و به تدریج از مد خارج شدند . اما هم اکنون دوباره به دنیای مد برگشته اند. اگر از لاک های عادی خسته شده اید امتحان این لاک ها جذبتان خواهد کرد. این لاک ها در شب یک درخشش خاصی دارند. همانطور که در تصویر میتوانید مشاهده کنید تفاوت رنگ آن در شب و روز بسیار هیجان انگیز است.

روی هر ناخنتان دو لایه لاک ناخن سفید بزنید و اجازه دهید تا خشک شود. روی لایه ی سفید رنگ، یک لایه از لاک نئون خودتان را بزنید، و به مدت زمان مورد نیاز صبر کنید تا مانیکورتان خشک شود.

 

  • مغناطیسی

    لاک ناخن مغناطیسی
    لاک ناخن مغناطیسی

    یکی از جذاب ترین لاک ناخن های ترند امسال این نوع لاک است. بعد از اینکه لاک را روی ناخن میزنیدبا استفاده از آهنربایی که در سرپوش آن قرار دارد میتوانید طرح های جالب و دلخواه خود را بسازید. البته برای بار اول این کار را به یک فرد با تجربه بسپارید. پاک کردن این لاک ساده و برای فصل زمستان مناسب میباشد.

    ابتدا لاک قبلی را کامل پاک کنید, ناخن را شسته و خشک کنید. ابتدا پوشش معمولی لاک را روی ناخن ایجاد کنید. در این لحظه از آهن ربا استفاده نکنید.  اجازه دهید اولین پوشش خشک شود بعد لاک بزنید.آهن ربا را روی ناخن نگهدارید. آهن ربای تعبیه شده روی شیشه لاک را ۱۰-۱۵ ثانیه روی ناخن رنگ شده بدون تماس با آن نگهدارید (قبل از لاک زدن بقیه انگشتان). همانطور که می بینید آهن ربا الگویی را روی لاک ایجاد می کند.

    این فرایند را برای همه ناخن ها ادامه دهید. سعی کنید آهن ربا را برای ایجاد اشکال یا الگوهای مختلف روی ناخن بچرخانید. مثلا آهن ربایی با خطوط افقی می تواند به راحتی خطوط موربی روی ناخن ایجاد کند (اگر بخواهید).

 

 


برای خرید لاک ناخن مرغوب به چه نکته هایی دقت کنیم؟

1-غلظت لاک

یک لاک خوب باید بین غلیظ و رقیق بودن تعادل را بر قرار کند. اگر لاک غلیظ باشد در بر روی ناخن برجستگی و فرورفتگی پیش می آید. حتی ممکن است خشک شدن آن طول بکشد. در صورتی که لاک هم رقیق باشد پخش میشود و رنگ آن کامل روی ناخن نمیشیند.

2- انعطاف پذیری قلم موی لاک

کیفیت موی لاک بسیار اهمیت دارد . سفت و نرم بودن میتواند شما را به شدت در لاک زدن با مشکل مواجه کند. باید تعادل در سفتی و نرمی رعایت شده باشد. اگر قلم موی لاک حالت مناسبی نداشته باشد لاک صافی خود را از دست داده و اثرات حباب یا فرچه خود لاک بر روی لاک باقی میماند و جلوه لازمه را به خود را نمیگیرد.

3- بوی لاک

در صورتی که لاک بوی تندی داشته باشد مشخص میشود که از مواد شیمیایی در آن استفاده شده است. لاکی که بوی تندی داشته باشد به معنی این است که از حلال ها زیاد استفاده شده تا قیمت تمام شده ارزان باشد. یا اینکه مواد استفاده شده در آن از مواد شیمیایی بی کیفیت است. بهتر است که در استفاده از آن اجتناب کنید. اثرات این لاک ها میتواند فاجعه بار باشد.

4- ظاهر و بسته بندی

در صورتی که لاک ناخن مارک میخرید باید بدانید که هر شرکتی به طور خاص یک طراحی منحصر به فرد برای شیشه لاک ناخن و بسته بندی آن دارد. شکل آنرا در سایت خود شرکت مشاهده کنید سپس اقدام به خرید کنید.


  • در لاک زدن به چه نکته هایی باید توجه کنیم؟

دوش گرفتن بعد از لاک زدن

به هبچ عنوان بعد از لاک یا مانیکور دوش آب گرم نگیرید . لاک حداقل 1 ساعت زمان میبرد تا خشک شود و آب گرم حالت اولیه آنرا به هم میریزد. اب گرم باعث نرم شدن لاک میشود و چون لاک ساخته شده از مواد پلاستیکی است این اثر بیشتر است.

خوابیدن پس از لاک زدن

بعد از لاک زدن حداقل تا مدت 2 ساعت نخوابید . لاک ها زمان میبرند تا زیر آنها نیز کامل خشک شود و با برخورد با اجسام از ناخن جدا نشوند. برخورد اجسام به لاکی که تازه باشد باعث به هم ریختگی آن میشود.

استفاده از لاک بی رنگ

لاک های بی رنگ یا همان براق کننده ها میتواند علاوه بر زیباتر شدن لاک باعث ماندگاری بیشتر لاک روی ناخن شده و به سریع خشک شدن لاک و جلوگیری از به هم ریختگی آن کمک میکند.

استفاده از رنگ پایه

استفاده از رنگ پایه در زیر لاک اصلی باعث میشود که رنگ زردی ناخن در زیر ناخن نمایان نشود. این رنگ پایه و انتخاب آن بستگی به نوع لاکی که میخواهید بزنید نیز دارد. استفاده از این نوع لاک برای ناخن های خشک و آسیب دیده بسیار زیاد توصیه میشود.

لاک زدن چند لایه

لاک زدن روی یک لاک ناخن دیگر بدترین کاری است که میتوانید انجام دهید . لاک ها طوری طراحی شده اند که به ناخن بچسبند.این کار باعث میشود لاک سطح صیقلی نداشته و ماندگاری ضعیفی نیز داشته باشد.

استفاده از لاک های قدیمی

میدانیم این کار برایتان سخت است که لاک های محبوب و خوشرنگ خود را دور بیاندازید اما باید این کار را انجام دهید.لاک های قدیمی غلظت خود را از دست میدهند و خشک شده و حالت روز اول خود را از دست داده اند.

استفاده از استون

استفاده از استون برای پاک کردن لاک در طولانی مدت باعث میشود که ناخنتان خشک شود و لاک دیگر روی آن نماند.توصیه ما به شما استفاده از لاک پاک کن ها و پاک کننده های آرایش میباشد.


و اما چگونه لاک بزنیم؟!

  1. لاک زدن یکی از کار های سخت ارایش کردن هستش اما هیچکس لاک زن حرفه ای یا آرایشگر به دنیا نیومده است.
  2. ابتدا باید ناخن را سوهان بزنید . روی ناخن را سوهان نرم زده و جلوی ناخن را سوهان معمولی بزنید.
  3. از یک نرم کننده کوتیکول برای نرم کردن پوست اطراف ناخن استفاده کنید.
  4. ابتدا پوست اطراف ناخن را نرم کرده و سپس از بافر ناخن استفاده کنید.
  5. بعد از استفاده از نرم کننده کوتییکول دست ها را کامل شسته و مواد اضافی را پاک کنید.
  6. یک لایه لاک بی رنگ یا لاک رنگ پایه بر روی ناخن بزنید.
  7. براق کننده رو از بالا قسمت پوست اطراف ناخن شروع کرده و تا نوک ناخن بزنید.
  8. براق کردن را فقط در یک جهت انجام دهید.
  9. زیر ناخنی را که قصد لاک زدنش را دارید توسط شستتان محکم کنید.
  10. اگر در حال لاک زدن ناخن شستتان هستید، این کار را با انگشت وسطتان انجام دهید.
  11. از کوتیکول ناخن شروع کرده و نوک قلم‌مو را روی ناخنتان قرار داده و به سمت پایین فشار دهید.
  12. اجازه بدهید که قلم‌مو روی ناخنتان پخش شده و حالت بادبزن به خود بگیرد. سپس قلم‌موی لاک ناخن را به سمت نوک ناخنتان بکشید.
  13. این کار را از سمت چپ ناخن شروع کرده و در سمت راست تمام کنید.
  14. همین کار را روباره برای لایه دوم انجام دهید.
  15. و لایه اخر خشک کننده است که بر روی ناخن به ارامی و یک جهت بزنید تا کامل روی لاک را پوشش دهد.

 

شما در مورد لاک ها چه تجربه ای دارید ؟ تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

برای خرید لاک ناخن اینجا کلیک کنید

بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا

دیدگاهتان را بنویسید