چه نکاتی را در خرید اینترنتی پوشاک رعایت کنیم ؟

مزیت خرید پوشاک اینترنتی صرفه جویی در زمان و پول و حتی جابجایی و حذف گشتن مغازه ها و بازار است اما اگر نکاتی را رعایت نکنید خرید آنلاین خود به دردسری تبدیل می شود. در این نوشته به شما کمک می کنیم تا از این به بعد در انتخاب خرید پوشاک اینترنتی بهتر و راحت تر عمل کنید .زمانی که می خواهید به صورت آنلاین لباس خریداری کنید ابتدا مطمئن شوید که لباس در اندازه مناسب شما است و بهترین قیمت را انتخاب کنید و حواستان را جمع کنید که از فروشندگان بدون اعتبار خریداری نکنید. در ادامه نکاتی در این زمینه را بخوانید.

 

اندازه های پوشاک خود را بدانید .

اندازه سایز پوشاک

  • هر تولیدکننده ی پوشاک برای خودش یک استاندارد سایز متفاوتی را دارد و شما نمی توانید فقط بروی سایزهای رایج small و medium و large و یا سایزهای عددی تکیه کنید و از اندازه ی لباس مطمئن باشید و از آنجایی که شما نمی توانید قبل از خرید لباس به صورت آنلاین آنها را بپوشید و بر تن خود ببینید داشتن اندازه های دقیق خیلی مهم است.
  • حداقل خانوم ها باید اندازه های دور بالا تنه و کمر و باسن خود را بدانند و همچنین اندازه های قد بالاتنه و قد پا و طول آستین نیز در خرید پوشاک آنلاین مد نظر قرار دهید.
  • مردها نیز باید اندازه دور قفسه سینه و شکم و طول قد شلوار را داشته باشند.همچنین طول های آستین و عرض شانه و قد پیراهن نیز شاید مورد استفاده قرار بگیرد.
  • برای لباس بچه گانه ٫ والدین باید قد و طول دور کمر و باسن کودک خود را بدانند. همچنین برای دختر بچه ها اندازه گیری دور بالاتنه و برای پسر بچه ها اندازه دور قفسه سینه لازم است.
  • والدین باید برای نوزادان و کودکان نوپا، قد و وزن کودک خود را بدانند.
  • همچنین فصلی که در حال خرید هستید را توجه کنید. ما اکثرا در فصل های گرم سال لباس های سبک و نازک را انتخاب می کنیم و در فصل پاییز لباس های جنس جین مناسب است . بهرحال در این زمینه دقت لازم را بخرج دهید.

 

اطلاعات سایز هر پوشاک را بررسی کنید.

خرید اینترنتی پوشاک آنلاین

اکثر تولیدکنندگان یک جدول استاندارد سایز برای محصولات خود دارند اما بیشتر فروشگاه های آنلاین محصولات تولیدکنندگان و برندهای مختلف را به فروش می رسانند.توضیحات محصول مورد نظر خود را بررسی کنید و هر محصولی را که خواستید خریداری کنید مجددا نحوه اندازه گیری سایز برند را بررسی کنید. شاید متوجه شوید لباسی که یک برند برای اندازه ی شما small نوشته باشد در برند دیگر سایز medium باشد. (برای مثال سایزهای کفش زنانه سایت فیزا را ببینید.)

یک لیست از پوشاکی که نیاز دارید تهیه کنید.

 اگر قصد دارید که چندین آیتم مختلف از پوشاک را یکباره خریداری کنید مثلا کیف و کفش و پیراهن و …٬ قبل از شروع به جستجو آنها را بروی کاغذ یادداشت کنید.این کار باعث می شود که تمرکز خود را در زمان جستجو حفظ کنید و احساس سردرگمی در میان انتخاب ها نداشته باشید.

در زمان خرید آنلاین لباس از چیزهایی که تمرکز شما را بهم می زند دوری کنید.

فقط به لباس هایی که نیاز دارید نگاه کنید.اگر قصد دارید که فقط یک پیراهن جدید بخرید از نگاه کردن به زیورآلات و یا کفش ها و یا محصولات دیگر سایت های آنلاین پرهیز کنید.در غیر این صورت زمان را برای پیدا کردن لباس مناسب از دست می دهید و شاید در انتها ببینید خرید اضافه ای هم انجام داده اید که از بودجه ای که در نظر گرفته بودید فراتر رفته است.

هر زمان که پوشاک اینترنتی به دستتان رسید  آن را بپوشید و بررسی کنید.

بسیاری از سایت های آنلاین بازگشت محصول را می پذیرند اما فقط در یک بازه ی زمانی محدود ! (سایت فیزا بازگشت محصول سه روزه دارد – شرایط بازگشت محصول از فیزا را بخوانید.) پس زمانی که بسته ی پستی محصول به دستتان رسید هیچ یک از برچسب ها و استیکرهای برند پوشاک را جدا نکنید .ابتدا آن را بپوشید و ببینید که آیا مناسب شما هست یا خیر که اگر سایز شما نبود امکان بازگشت محصول به صورت سالم فراهم باشد.

 

قبل از خرید بودجه خود را مشخص کنید.

مشخص کردن بودجه برای خرید اینترنتی پوشاک آنلاین

برای جلوگیری از خرج های اضافه که در زمان خرید اتفاق می افتد٫ شما باید بدانید که چقدر میخواهید خرج کنید و شرایط مالی خود را بسنجید و مشخص کنید که چقدر پول بیشتر به محصول مورد نظر نیز می توانید بپردازید. سعی کنید حداکثر هدف خود را مشخص کنید و از آن فراتر خرج نکنید. بهرحال خرید را هر روز می توانید دوباره انجام دهید. زیرا گاهی اوقات خستگی و سردرگمی در انتخاب باعث می شود با بی حوصلگی انتخاب های متعدد کنید و بعدا رضایت کامل را نداشته باشید. پوشاک مورد نظر و بودجه ی خود را از قبل مشخص کنید.

تخفیفات و حراجی سایت های فروش آنلاین پوشاک را دنبال کنید.

اکثر اوقات که قصد خرید پوشاک آنلاین از سایت مورد نظر خود را دارید شاید جالب باشد که بدانید چه زمانی چه محصولاتی را با تخفیف به فروش می رسانند و یا زمان حراجی محصولات فرا رسیده است تا در آن زمان خود را برای خرید آنلاین مهیا کنید. (مثلا بخش حراج زمستانی لباس مردانه در سایت فیزا را ببینید) برای آگاهی از حراجی ها و تخفیفات ویژه در خبرنامه های ایمیلی که سایت ها از شما درخواست ایمیل می کنند عضو شوید و ایمیل های آنها را برای دیدن جدیدترین تخفیف هایشان ببینید. و یا راه دیگر اینکه به صفحه اول سایت های فروش آنلاین پوشاک سربزنید تا تخفیف ها و پیشنهاد های ویژه ی آنها را به راحتی ببینید.

از سایت های معتبر خریداری کنید.

در ایران سایت های مطرح فروش پوشاک به صورت آنلاین را می توانید با جستجو در گوگل و بررسی نتایج صفحه نخست و بررسی سایت های آنها که شامل چند ویژگی مانند داشتن نماد اعتماد الکترونیکی فعال در داخل سایت (که اکثرا در گوشه های پایین قرار می دهند) و همچنین امنیت دامنه سایت با شروع شدن آدرس سایت با HTTPS و تنوع محصولات و بروز بودن اطلاعات سایت و همچنین معروف بودن برند سایت می توانید از اعتبار سایت مطمئن شوید. سایت فروش پوشاک اینترنتی فیزا به عنوان یکی از سایت های مطرح فروشگاه اینترنتی لباس تمامی ویژگی های ذکر شده را دارد.

نظرات کاربران را نیز بخوانید.

در زمان خرید محصول اگر نظرات کاربران زیر محصول ثبت شده بود آنها را نیز مطالعه کنید. آنها اطلاعات مناسبی از تجربیات خرید کاربران ارائه می دهد که در انتخاب بهتر به شما کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید