چطور مایو اسلامی (بورکینی) لباس شنا ی مورد علاقه زنان شد؟

در ایران به دلیل محدودیت های مذهبی امکان شنا در سواحل دریا برای خانم ها وجود ندارد. این موضوع طراحان لباس را برآن داشت تا مایو اسلامی  یا بورکینی ویژه زنان مسلمان طراحی کنند، تا زنان نیز بتوانند همچون مردان از لذت شنا و آب تنی در سواحل دریا در کنار خانواده خود تجربه کنند. در این مقاله به تاریخچه مختصری از شنا و لباس های مخصوص آن و نهایتا چگونگی ظهور مایو پوشیده اسلامی زنانه یا همان بورکینی خواهیم پرداخت.

 

سابقه شنا در ایران

شنا به عنوان یک رشته ورزشی در ایران قدمت زیادی ندارد. هر چند با وجود قرار گرفتن ایران در بین دریای خزر در شمال و دریاهای عمان و خلیج فارس در جنوب اما این رشته ورزشی رشد قابل توجهی نداشته است.با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب ایران و مجاورت سواحل دریا و محدودیت های مذهبی این فرصت برای خانم ها در ایران کمتر فراهم شده است. از این رو باید توجه بیشتری نسبت به گذشته برای رشد این ورزش مفرح و استفاده از این موهبت طبیعی در کشور داشته باشیم.

ویژگی های لباس شنا (مایو)

مایو نام دیگر لباس مخصوص شنا است. واژهٔ مایو (به فرانسوی: Maillot de bain) از فرانسوی وارد زبان فارسی شده‌ است.جنس لباس شنا معمولاً از الیاف مصنوعی است.

لباس مخصوص شنا باید وزن بسیار کمی داشته و قابلیت جذب آب را نداشته باشد و نتواند آب را در خود نگه دارد. شلوار مخصوص شنا یک شلوار نسبتا کوتاه و چسبنده است و از پارچه های به رنگ روشن و حتی الامکان بدون درز یا کمترین درز ممکن و یک تکه است. این نوع شلوارها در مسابقات بین المللی و رکوردگیری استفاده میشود. لباس شنا برای آقایان و خانمها متفاوت است. شناگران بخاطر پوشیده شدن مناسب بدن و افزایش سرعت در شنا ترجیح میدهند لباس مخصوص شنا یا مایو بپوشند.

لباس شنای اسلامی مایو پوشیده نیمه پوشیده بورکینی دخترانه زنانه 2016
لباس شنای اسلامی مایو پوشیده نیمه پوشیده بورکینی دخترانه زنانه 2018

مایوهای مردان

لباس شنا در آقایان منحصر به شلوار کوتاه یا شورت می شود. این لباس به خاطر داشتن حالت کشدار از برخاستن (نعوذ) آلت آقایان در هنگام شنا جلوگیری می‌کند. مایوی مردانه در دو شکل رکابی و پاچه‌دار در بازار ایران وجود دارد.استفاده از مایو در سرعت و کیفیت شنا تاثیر بسیاری دارد به همین خاطر بهتر است از لباس مخصوص شنا یا مایو استفاده کنید.

مایوهای زنانه

مایو های زنانه به لحاظ میزان پوشش بدن 4 نمونه می باشد یک‌تکه، دوتکه، سه‌تکه و اسلامی است. یک‌تکه در قسمت جلو بدن از شرمگاه تا بالای قفسه سینه را پوشش میدهد .

در دوتکه، تکه‌ای در جلو شرمگاه را پوشانده و در عقب بخشی (در حالت کمینه تنها چاک باسن) تا تمام باسن را می‌پوشاند. تکهٔ دیگر در قسمت جلوبدن، سینه‌ها را می‌پوشاند و در پشت معمولاً دو بند آن به هم می‌رسند. در این نوع لباس شنا پشت بدن به طور کامل و شکم تا زیر سینهٔ وی بدون پوشش میباشد.

در فرم سه‌تکه که معمولا در ایران رایج تر است، دارای همان بخشهای دوتکه‌ است به علاوه یک بخش دیگرکه تکه پارچه‌ای است که دور باسن و شرمگاه پیچیده شده و مانند یک دامن بسیار کوتاه، برآمدگی‌های باسن و چاکهای شرمگاه را میپوشاند.

فرم چهارم لباس شنا که مایو اسلامی است. یک طراح خوش ذوق در اندونزی لباس شنا با نام (مدل سمیرا ) طراحی کرد. در این مایو دست‌ها تا مچ، پاها تا مچ و تمام بدن تا گردن را می‌پوشاند. علاوه بر آن دامن کوتاهی نیز به آن ضمیمه‌ شده است. این نوع مایو، مایوی اسلامی یا (بورکینی) می باشد.

لباس شنای اسلامی مایو پوشیده بورکینی دخترانه زنانه 2016
بورکینی لباس شنای پوشیده

بورکینی یا مایو اسلامی زنانه

بورکینی از ترکیب دو واژه برقع و بکینی بوجود آماده است.طراح این نوع مایو (مایو اسلامی یا بورکینی) احدا زانتی Aheda Zanetti طراح لباس استرالیایی – لبنانی است.  این طراح که طراح لباسهای پوشیده و اسلامی است در سال 2004 مایو اسلامی را وارد بازار کرد. هدف او از طراحی این نوع مایو برطرف کردن محدودیت های مسلمانان در شنا بود که در کمال ناباوری همگان مورد توجه بسیاری از خانوم ها  غیر مسلمان نیز  قرار گرفت.

بورکینی در دو مدل مختلف طراحی شده است.نوع اول این مایو دامن دار بوده و بر روی شلوار قرار می گیرد و نوع دیگر آن که بدون دامن است. برای اولین بار بورکینی در کشور آلمان ساخته شده است. از برند های مشهور بورکینی میتوان به  برند M&S  و برند مدنیسا اشاره کرد.

مدانیسا Modanisa  یکی از برترین برند های پوشاک اسلامی زنانه در دنیا محسوب میشود.فروشگاه اینترنتی فیزا نمایندگی رسمی مدنیسا در ایران با تامین کالا از این برند محبوب امکان خرید اینترنتی مایو اسلامی را برای خانم های خوش سلیقه ایرانی فراهم نموده است.

 

بازتاب مایو اسلامی در دنیا

چندی پیش  پلیس فرانسه در ساحل دریا با افرادی که با پوشش مایو اسلامی (بورکینی) به حاضر می شدند برخورد جدی می کرد .بازتاب خبری این موضوع در رسانه ها باعث افزایش فروش و محبوبیت بیشتر بورکینی شد.

بسیاری از زنان غیر مسلمان نیز به دلیل حفاظت پوست بدن در برابر نور مضر خورشید از آن استقبال کردند . حتی بعضی از زنان مشهور نیز از این نوع مایو استقبال کردند. از جمله آنجلینا جولی است که  در سفر به جزیره مات همراه خانواده با پوشیده لباس مایو اسلامی مدتی سوژه عکاسان شده بود!

با استقبال روز افزون زنان در استفاده از مایو زنانه اسلامی مدل مایو نیمه پوشیده نیز برای استفاده در استخرهای خصوصی که زنان و دختران مسلمان تمایل به پوشیدن بکینی یا مایوهای دوتکه لخت ندارند طراحی شد. در ادامه با البوم عکس مایو اسلامی از بهترین مدل مایو پوشیده اسلامی و مایو اسلامی نیمه پوشیده با شما همراه خواهیم بود.

 

بخش اول: انواع مدل مایو اسلامی پوشیده  و مایو پوشیده 2018

 

مایو اسلامی زنانه پوشیده sunmore

مایو اسلامی پوشیده آبی SunMore | جدیدترین مدل مایو پوشیده

 

مایو اسلامی زنانه پوشیده سرمه ای sunmore

مایو اسلامی پوشیده سرمه ای SunMore | خرید اینترنتی مایو پوشیده زنانه

مایو اسلامی زنانه پوشیده آبی خاکستری ruana مایو بورکینی زنانه

 

مایو اسلامی پوشیده آبی خاکستری آنتراسیت Ranuna | خرید اینترنتی مایو اسلامی زنانه

 

مایو اسلامی پوشیده زنانه Ranuna مایو بورکینی زنانه پوشیده

مایو اسلامی پوشیده سرمه ای Ranuna | جدیدترین مایو اسلامی زنانه

 

 مایو اسلامی زنانه پوشیده sunmore بورکینی زنانه پوشیده

مایو اسلامی زنانه پوشیده گل اناری ranuna بورکینی پوشیده زنانه قرمز

عکس بورکینی مایو اسلامی پوشیده رنگ گل اناری marina mayo | خرید اینترنتی مایو اسلامی

 

مایو اسلامی زنانه پوشیده مشکی hasema بورکینی پوشیده زنانه مشکی

مایو اسلامی پوشیده مشکی hasema | خرید اینترنتی مایو دخترانه

40% تخفیف

خرید اینترنتی مایو پوشیده اسلامی

 

مایو اسلامی زنانه پوشیده زرشکی ranuna بورکینی زنانه زرشکی پوشیده

مایو اسلامی پوشیده زرشکی RANUNA  | جدیدترین مدل مایو پوشیده 2018

 

مایو اسلامی زنانه پوشیده صورتی ranuna بورکینی زنانه صورتی پوشیده

مایو اسلامی پوشیده فیروزه ای RANUNA 2 | جدیدترین مدل مایو اسلامی پوشیده

 

 

در ادامه جدیدترین مدل لباس شنای نیمه پوشیده طراحی شده ویژه سالنهای بانوان و دختران نوجوان را با شما همراه خواهیم بود

بخش دوم : انواع مدل مایو اسلامی نیمه پوشیده و مایو نیمه پوشیده

 2018

مایو اسلامی نیمه پوشیده مشکی زنانه ranuna بورکینی نمیه پوشیده زنانه مشکی

مایو اسلامی نیمه پوشیده مشکی Ranuna | آلبوم عکس مدل مایو اسلامی نیمه پوشیده 2018

 

مایو اسلامی نمیه پوشیده زنانه آبی seamay بورکینی نمیه پوشیده زنانه

مایو اسلامی نیمه پوشیده آبی seamay | آلبوم عکس لباس شنا زنانه

مایو اسلامی نیمه پوشیده زنانه آبی marina mayo بورکینی زنانه آبی

مایو اسلامی نیمه پوشیده آبی marina mayo | جدیدترین مدل مایو دخترانه

 

مایو اسلامی نیمه پوشیده زنانه آبی seamay بورکینی نیمه پوشیده زنانه

مایو اسلامی نیمه پوشیده آبی seamay | خرید اینترنتی مدل مایو دخترانه

 همین الان از فروشگاه مایو اسلامی با 40% تخفیف دیدن کنید

4 دیدگاه

  1. سلام دوست عزیز
    میوی نیمه پوشیده که دیگه اسلامی نیست!
    چرازدین اسلامی؟

    1. سلام محمد حسین عزیز،

      حجاب، از آنجایی که معلوم است کلمه ای به معنای “پوشیده شدن” میباشد. در دین اسلام نیز مفهومی است که برای تعریف لباسهای بانوان استفاده میشود. حجاب، در معنای دینی بعضی عناصر مثل جاهایی که باید پوشانده شوند و شکل پوشش (بطور مثال حد نازکی پارچه) را معلوم میکند. حضرت پیغمبر اسلام، با اشاره کردن به چهار انگشت بالای مچ فرمودند: ” باز کردن بدن به غیر از صورت و تا اینجای دست برای زنی که به آخرت و خداوند ایمان دارد بعد از رسیدن به سن بلوغ حلال نمیباشد”. این حدیث شریف جاهایی از بدن را که باید پوشیده شود را به صورت دقیق معلوم کرده است. به بیان دیگر، در دین اسلام به غیر از دست، پا و صورت زنان، جاهای دیگر بدن باید پوشیده نگه داشته شوند. این قانون در هر جنبه زندگی حتی استخر و دریا نیز صدق میکند.

      مدلهای مایو اسلامی، برای ممکن ساختن این موضوع تولید شده اند. طبق قوانین اسلامی پوشیدگی را میسر کرده و علیرغم این موضوع امکان راحت شنا کردن را میسر میکنند. به خاطر تولید شدن با پارچه های مخصوصی که به راحتی خشک میشوند ولی برآمدگیهای بدن را نشان نمیدهند. مایوهای اسلامی یا بورکینی به دو زیرشاخه مایو اسلامی پوشیده زنانه و مایو اسلامی نیمه پوشیده زنانه تقسیم میشوند. این تمایز به خاطر نقاطی از بدن میباشند که پوشیده میشوند. مدل مایو نیمه پوشیده; آستینها تا آرنج، پاها تا کاسه زانو پوشیده میباشند. برای همین موضوع، مایو اسلامی نیمه پوشیده برای دختر بچه هایی که هنوز به سن بلوغ نرسیده اند مناسب میباشند.

  2. سلام
    من یک دست لباس شنای اسلامی میخوام
    باید امروز بخرم
    ایا فروشگاه دارین که بیام بخرم?

دیدگاهتان را بنویسید