چطور لباس مناسب با شکل اندام خود انتخاب کنیم؟

انسانها از نظر استخوانبندی و شکل کلی اندام، با هم تفاوت دارند. یکی از چیزهایی که موقع خرید لباس باید به آن توجه کنید، شکل اندام شما است.

پوشیدن لباس نامناسب باعث میشود که ویژگیهای خاص اندام شما، متمایزتر به نظر برسد. به همین دلیل، باید موقع انتخاب لباس به شکل اندام خود توجه کنید.

حتما برایتان پیش آمده که لباسی را در ویترین فروشگاه دیدهاید و آن را حسابی پسندیدهاید ولی وقتی خودتان آن را در اتاق پرو امتحان میکنید، از آن لباس متنفر میشوید. این تجربهی آشنایی برای همه است. لباس که تغییر نمیکند این اندام ما است که با هم و با مانکنهای داخل فروشگاه تفاوت دارد.

برای انتخاب لباس مناسب، ابتدا باید شکل اندام خود را بشناسید.

شکل اندام انسان به چند دسته تقسیم میشود:

اندام سیب شکل، اندام گلابی شکل، اندام ساعت شنی، اندام مستطیل شکل و اندام مثلثی شکل

  • لباس مناسب برای اندامهای سیبی شکل

لباسهایی بپوشید که توجه مخاطب را از بخشهای میانی بدن دور میکند. از لباسهای تکرنگ استفاده کنید. از یقههای هفتیاستفاده کنید. کمربندهای باریک ببندید؛ کمربندهای پهن باعث میشود که بخش میانی اندام شما بزرگتر به نظر برسد. لباسهای کمی گشاد بپوشید تا برجستگی شکم را بپوشانید. تاپهای کوتاه و نیمتنه نپوشید. تاپهایی بخرید که تا پایین مفصل ران ادامه پیدا می کنند.

از پوشیدن شلوارهای جین تنگ یا شلوارهای راسته خودداری کنید.

  • لباس مناسب برای اندامهای گلابی شکل

برای اینکه تعادل شکل اندام خود را حفظ کنید، باید شانههای خود را بزرگتر و پهنتر نشان دهید. برای این کار میتوانید از شال و گردنبندهای رنگارنگ استفاده کنید. تاپها و پیراهنهایی بخرید که در قسمت بالاتنه، دارای نقشونگار و حتی تزیینات برجسته هستند. با استفاده از لباسهای یقه قایقی، شانههای خود را پهنتر نشان دهید.

کتهای کوتاه بپوشید. برای نیمتنه پایین بدن، رنگهای ساده و تیره و برای نیمتنه بالایی بدن، رنگهای روشنتر و شادتر را انتخاب کنید. دامنها و شلوارهایی با طرح راه راه عمودی، انتخاب خوبی برای شما است.

  • لباس مناسب برای اندام مستطیل شکل

اگر اندام شما به شکل طبیعی، هیچ قوس و پیج و خمی ندارد، با پوشیدن لباس مناسب میتوانید این قوس را ایجاد کنید. از کمربند استفاده کنید و آن را در باریکترین قسمت کمر خود ببندید. میتوانید نیمتنه و تاپهایی بپوشید که تا وسط کمر ادامه دارند. برای قسمت بالاتنه، لباسهای رنگی و نقشدار انتخاب کنید. حتی میتوانید تاپهای چیندار بپوشید. لباسهای یقه باز، انتخابخوبی برای مهمانیها است.

  • لباس مناسب برای اندام ساعت شنی

با انتخاب لباس زیر مناسب، بالاتنه را کوچکتر نشان دهید. لباسهای یقههفت، دامن مدادی و پیراهنهایی که بالاتنه شما را متمایزتر نشان میدهد، انتخاب خوبی برای افرادی با اندام ساعت شنی است.

می توانید شلوارهای جین تنگ و شلوارهای راسته بپوشید.

  • لباس مناسب برای اندام مثلثی شکل

در این نوع از اندامها باید بالاتنه را کمتر در معرض دید قرار دهید. شلوارهای دمپا گشاد بپوشید و برای پایینتنه، لباسهای رنگ روشن انتخاب کنید. دامنهای بلند، انتخاب مناسبی برای افرادی با اندام مثلثی شکل است. سعی کنید لباسهای بندی و حلقهای نپوشید. برای بالاتنه از رنگهای تیرهتر استفاده کنید.

با مشخص کردن شکل اندام و در نظر گرفتن این نکات، می توانید ظاهری شکیلتر و زیباتر داشته باشید و لباس مناسبی بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید